Teachers4Europe: ο ρόλος του/της Ambassador ως καθοδηγητή / ηγέτη
Περίληψη
Στο άρθρο διερευνάται ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων με χαρακτηριστικά συντονιστή μέντορα, διευκολυντή και εμψυχωτή στη διαδικασίας υποστήριξης μιας ομάδας εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι υλοποίησαν κατά τη διετία 2019-21 το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA3 «Teachers4Europe: setting a Agora for Democratic Culture» (T4E) σε πλαίσιο μεικτής εκπαίδευσης με την εκπαιδευτική διαδικασία να μεταφέρεται άλλοτε δια ζώσης και άλλοτε εξ αποστάσεως. Επιχειρείται μικρής κλίμακας ποιοτική έρευνα ως μελέτη περίπτωσης με συνεντεύξεις από μέλη της ομάδας των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, σχετικά με την εμπειρία τους από την εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος και τον ρόλο της Ambassador / εκπαιδεύτριας ενηλίκων σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό πλαίσιο. Τελικά, ο ηγέτης μέντορας διερευνά τις ανάγκες των εκπαιδευόμενων και ανταποκρίνεται σε αυτές μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες, διαμορφώνει το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο, συντονίζει και διαχειρίζεται το δυναμικό της ομάδας, προσφέρει ευκαιρίες αναστοχασμού και βελτίωσης, εμπνέει με το παράδειγμά του, συμπαρασύρει στο όραμά του και δεσμεύεται με πάθος στον ρόλο του.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 6Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα