Ο ρόλος των ΤΠΕ και του νέου Πληροφοριακού Συστήματος "Myschool" στη διοικητική διαδικασία των Δημοτικών Σχολείων: Η περίπτωση των Διευθυντών της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ΤΠΕ στη διαχείριση και διοίκηση του σχολείου Πληροφοριακό Σύστημα Myschool
Δημήτριος Πιτσιάβας
Δημήτριος Βλαχόπουλος
Περίληψη
Το παραδοσιακό σχολείο αλλάζει μορφή σταδιακά και γίνεται πιο σύγχρονο, ελκυστικό και ευέλικτο ενώ σπουδαίο ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) από το Διευθυντή του σχολείου. Η παρούσα εισήγηση πραγματεύεται τη διερεύνηση και την καταγραφή των απόψεων, των αντιλήψεων και των στάσεων των διευθυντικών στελεχών αναφορικά με τη χρήση των ΤΠΕ και την εφαρμογή του νέου Πληροφοριακού Συστήματος Myschool στη διοικητική διαδικασία ενός εκπαιδευτικού οργανισμού. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας την περίοδο Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2014 και έλαβαν μέρος 56 επικεφαλής Δημοτικών Σχολείων, ενώ υιοθετήθηκε η μικτή ερευνητική προσέγγιση με τη χρήση ερωτηματολογίου και της ημιδομημένης συνέντευξης. Τα αποτελέσματα εμφανίζουν τους Διευθυντές ως θερμούς υποστηρικτές της χρήσης των ΤΠΕ στη διοίκηση των σχολικών οργανισμών, ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζεται η αναγνώριση της σπουδαιότητας τους στη βελτίωση της εκπαιδευτικής και διοικητικής διαδικασίας. Η αξιοποίηση του νέου πληροφοριακού συστήματος Myschool κρίνεται επίσης θετική, αφού οι Διευθυντές έχουν αντιληφθεί την καθοριστική συμβολή που ένα τέτοιο σύστημα μπορεί να προσφέρει στην άσκηση αποτελεσματικότερης εκπαιδευτικής διοίκησης και στη βελτίωση της διαχείρισης του εκπαιδευτικού έργου, ωστόσο θεωρούν ακόμη πως ο ρόλος του περιορίζεται, αυτή τη στιγμή, στον έλεγχο και τη διαχείριση του εκπαιδευτικού και μαθητικού δυναμικού της σχολικής μονάδας.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα