Εφαρμογή μικτού μοντέλου μάθησης, μέσω της πλατφόρμας Moodle, στο δημόσιο Ίδρυμα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) Κορυδαλλού


Δημοσιευμένα: Nov 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση μικτή εκπαίδευση πλατφόρμα ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης Moodle αρχική επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση
Βασιλική Καραϊσκου
Ειρήνη Γεωργιάδη
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση της αναγκαιότητας εφαρμογής ενός μικτού μοντέλου μάθησης, μέσω της πλατφόρμας Moodle, στα δημόσια Ι.Ε.Κ και συγκεκριμένα στο Ι.Ε.Κ. Κορυδαλλού. Η επιλογή της πλατφόρμας Moodle έγινε γιατί συγκεντρώνει και συνδυάζει στοιχεία και τεχνικές εξατομικευμένης - ενεργητικής μάθησης, αλλά παράλληλα δίνει και ιδιαίτερη βαρύτητα στον ενεργητικό και εποπτικό ρόλο του εκπαιδευτή. Λαμβάνοντας ως βασική αρχή τα παραπάνω στοιχεία, επιχειρήθηκε η  ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στο διαδίκτυο για ασύγχρονη εκπαίδευση (μέσω της πλατφόρμας Μoodle), που έχει ως στόχο την εκμετάλλευση των νέων δεδομένων και υπηρεσιών που προσφέρει ο παγκόσμιος ιστός και παράλληλα την εφαρμογή των νέων εκπαιδευτικών μεθόδων που προσφέρονται, ώστε να καταστεί αποτελεσματικότερη η εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, έγινε χρήση του υλικού, μέσω της πλατφόρμας, αλλά και γενικότερη χρήση της πλατφόρμας από τους εκπαιδευόμενους του Α΄ εξαμήνου στην Προσχολική Αγωγή, στα πλαίσια του μαθήματος της πρακτικής άσκησης του Ι.Ε.Κ. Κορυδαλλού και από τους εκπαιδευτές που δίδασκαν το μάθημα. Ακολούθησε διερεύνηση της αναγκαιότητας χρήσης της πλατφόρμας, καθώς και των πλεονεκτημάτων που προσφέρει στη μάθηση. Τα παραπάνω στοιχεία αντλήθηκαν με ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις από τους εκπαιδευόμενους και τους εκπαιδευτές του Ι.Ε.Κ. Κορυδαλλού, που συμμετείχαν στην παραπάνω διαδικασία, καθώς και από τη διευθύντρια του Ι.Ε.Κ., ώστε να υπάρχει μια ολοκληρωμένη εικόνα. Η έρευνα έδειξε ότι η χρήση του μικτού μοντέλου μάθησης, στο Ι.Ε.Κ. Κορυδαλλού, κρίνεται αναγκαία, κυρίως στις περιπτώσεις αδυναμίας της δια ζώσης παρουσίας των εκπαιδευομένων. Τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στην μάθηση είναι σημαντικά για εκπαιδευομένους και εκπαιδευτές, αρκεί η διαδικασία να εφαρμοστεί αποτελεσματικά, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που προσφέρει η μεθοδολογία της εκπαίδευσης από απόσταση.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα