Η υποστήριξη της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης στην εξ αποστάσεως τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω των διαδικτυακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων μάθησης


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση αυτονομία διαδικτυακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση Υποστήριξη
Σουμέλα Ηρακλής Κουρτίδου
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ-ΑΝΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΥ
Περίληψη

Το κύριο χαρακτηριστικό της εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, που είναι η απόσταση του εκπαιδευόμενου από τον εκπαιδευτικό, οδηγεί στην ανάγκη αυξημένης αυτονομίας από την πλευρά του εκπαιδευόμενου. Η αυτονομία αυτή αποτελεί απαιτούμενο για την επιτυχία στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, αλλά και πρέπει να υποστηρίζεται και να αναπτύσσεται από το εκπαιδευτικό περιβάλλον. Κατάλληλο πλαίσιο για την ανάπτυξη της αυτονομίας αποτελεί η μελέτη της Αυτο-ρυθμιζόμενης Μάθησης, η οποία μπορεί να αναπτυχθεί στους φοιτητές με την κατάλληλη υποστήριξη. Στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση δημιουργούνται διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας  και Επικοινωνιών. Στην παρούσα εργασία μελετάμε τις δυνατότητες των διαδικτυακών εκπαιδευτικών περιβαλλόντων, και των τεχνολογικών εργαλείων, να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της Αυτο-ρυθμιζόμενης Μάθησης στους φοιτητές. Μετά από βιβλιογραφική ανασκόπηση, θεωρητικών και εμπειρικών μελετών, καταλήξαμε πως τα διαδικτυακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και τα τεχνολογικά εργαλεία έχουν πολλές δυνατότητες να υποστηρίξουν την Αυτο-ρυθμιζόμενη Μάθηση. Οι δυνατότητες όμως αυτές θα πρέπει να αξιοποιούνται με τον κατάλληλο παιδαγωγικό σχεδιασμό, ώστε οι φοιτητές να εμπλέκονται ενεργά στη διαδικασία της μάθησης και να συμμετέχουν στον κύκλο της αυτο-ρύθμισης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα