Σύγχρονες Πολιτικές Ανάπτυξης Ψηφιακών Δεξιοτήτων και Εκπαίδευση Ενηλίκων


Δημοσιευμένα: Φεβ 10, 2020
Λέξεις-κλειδιά:
Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκπαίδευση ενηλίκων ψηφιακές δεξιότητες τεχνολογία οφέλη ανάπτυξη
ΖΩΗ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ
Περίληψη

Οι ενήλικες σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης υστερούν σε βασικές δεξιότητες, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και οι ψηφιακές. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι, μέσα από την ποιοτική ανάλυση του κειμένου «Education and Τraining 2020. Improving policy and provision for adult learning in Europe», να αποτυπωθούν τα οφέλη που επιφέρει στο άτομο, την κοινωνία και την οικονομία η ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες αυτές, αλλά και πώς μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαίδευση ενηλίκων. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι βασικές δεξιότητες συμβάλλουν στην προσωπική ανάπτυξη, βελτιώνουν τις ευκαιρίες για επαγγελματική αποκατάσταση, τον ανταγωνισμό της εθνικής οικονομίας, μειώνουν την κοινωνική ανισότητα και  αυξάνουν την κοινωνική συνοχή, την ένταξη και την ενεργό ιδιότητα του πολίτη. Σχετικά με τον τρόπο ανάπτυξής τους, έμφαση πρέπει να δοθεί στον σχεδιασμό κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία θα είναι αυθεντικά και «προβληματο-κεντρικά», εστιασμένα δηλαδή στα σχετικά με τα εργασιακά καθήκοντα και προβλήματα των ενηλίκων. Εξίσου σημαντική είναι και η εξασφάλιση οικονομικών κινήτρων και μηχανισμών χρηματοδότησης. Επίσης, μείζονος σημασίας είναι η υποστήριξη δράσεων και επενδύσεων σε υποδομές, συσκευές, πλατφόρμες και υλικό. Στο συγκεκριμένο κείμενο γίνεται αναφορά και σε σημαντικά ερευνητικά αποτελέσματα, τα οποία έρχονται να ενισχύσουν τη θετική επιρροή της τεχνολογίας και των ψηφιακών δεξιοτήτων στη μάθηση και την εκπαίδευση των ενηλίκων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικό Συγγραφέα
ΖΩΗ ΚΑΡΑΝΙΚΟΛΑ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΜΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Αναφορές
Attride-Stirling, J. (2001). Thematic Networks: an Analytic Tool for Qualitative Research. Qualitative Research Copyright, I (3), 385-405. Retrieved July 15, 2018, from https://doi.org/10.1177/146879410100100307
Beech, J. (2009). Who is strolling through the global garden? International agencies and educational transfer. In: R. Cowen, & A.M. Kazamias (Eds.), International handbook of comparative education (pp. 341-357). Dordrecht: Springer. Retrieved June 12, 2018, from https://doi.org/10.1007/978-1-4020-6403-6_22
Boyatzis, R. E. (1998). Transforming Qualitative Information: Thematic Analysis and Code Development. London & New Delhi: Thousand Oaks, SAGE Publications.
Brady, B. (2013). Benefits des community learning: Ergebnisse aus Irland, in Benefits of lifelong learning. DIE Journal for Adult Education, 1 30 – 34.
Braun, V. & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3, 77-101.
Bruges Communique on vocational education and training» (2010) (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:52012SC0375
Clark M.C. & Caffarella, R.S. (1999). Theorizing adult development. In M.C. Clark & R.S. Caffarella (eds.). An Update on adult development theory: New ways of thinking about life course. New Directions for Adult & Continuing Education, No. 84, San Francisco: Jossey – Bass.
Clarke, V., Braun, V. & Hayfield, N. (2015). Thematic analysis. In J. Smith (Ed.). Qualitative psychology: A practical guide to research methods (3rd ed.) (pp. 222-248). London: Sage.
Day, C. (2003). H Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών. Αθήνα: Τυπωθήτω.
European Commission. (2011).Renewed European Agenda for Adult Learning” (2011) Available: (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv%3AOJ.C_.2011.372.01.0001.01.ENG).
European Commission (2013). Commission’s Communication 2013∙ Opening up Education. [COM (2010) 245]. Available: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/ALL/?uri=CELEX:52010DC0245]
European Commission. (2015). Education and Training 2020. Improving Policy and Provision for Adult Learning in Europe. Report of the Education and Training 2020 Working Group on Adult Learning 2014 – 2015. European Commission, Directorate-General for Employment, Social Affairs and Inclusion. Available:http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/repository/education/library/reports/policy-provision-
European Commission. (2016). Proposals for a new European Consensus on Development. Our World, our Dignity, our Future. Strasburg, 22/11/2016. Available: https://ec.europa.eu/europeaid/new-european-consensus-development-our-world-our-dignity-our-future_en
Gardiner, H.W. & Kosmitzki, C. (2005). Lives across cultures: Cross-cultural human development. Needham Heights, MA: Harvard University Press.
Hansman, C.A. (2006). Low income adult learners in higher education: Politics, policies, and praxis. In S.M. Merriam, B.C. Courteney, & R. Cervero (eds). Perspectives from Latin America, Southern Africa and the United States. San Francisco: Jossey - Bass.
Hansman, C.A., & Mott, V.W. (2010). Adult Learners. In C.E. Kasworm, A.D Rose & L.M Ross-Gordon (eds). Handbook of Adult and Continuing Education. Los Angeles: SAGE.
Καρανικόλα, Z. & Παναγιωτόπουλος, Γ. (2019). 4η Βιομηχανική επανάσταση: Η πρόκληση της αλλαγής του προφίλ δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού (σ.56- 66). Στο Ν. Ανδρεαδάκης, Ζ. Καρανικόλα, Μ. Κόνσολας, & Γ. Παναγιωτόπουλος (Επ.)Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού. Επιμόρφωση και Διεθνείς Οργανισμοί. Αθήνα: ΓΡΗΓΟΡΗ.
Knight, P., & Yorke, M. (2004) Learning, Curriculum and Employability in Higher Education. London: Routledge Falmer.
Magnusson, D. (1995). Individual development: A holistic, integrated model. In P. Moen, G.H, Elder & K. Lusher (eds). Examining lives in context: Perspectives on the ecology of human development. Washington, DC: Americal Psychological Association.
Merriam, S.B. (2008). Third update on adult learning theory. New directions for Adult and Continuing Education, No 119. San Francisco: Jossey – Bass.
Merriam S. B. & Brockett R. G. (2007). The profession and practice of adult education: An introduction. San Francisco: Jossey – Bass.
OECD. (2013). OECD Skills Outlook 2013: First results from the Survey of Adult Skills. Paris: Organisation for Economic Cooperation and Development. Available: http://skills.oecd.org/OECD_Skills_Outlook_2013.pdf
OECD. (2015). Health at a Glance 2015: OECD Indicators, Paris.
OECD (2017). OECD Skills outlook 2017: Skills and global value chains. OECD Publishing, Paris. Available: http://dx.doi.org/10.1787/9789264273351-en
Osterhammel, J. & Petersson, N. P. (2013). Globalization: A Short History. Translated by Dona Geyer. Princeton: Princeton University Press.
Panagiotopoulos, G. & Karanikola, Z. (2018). Contemporary working dilemmas and European policies for transformation. Global Journal of Human Resources Management, 6 (3), 1-10.
Panagiotopoulos, G., Pertesi, K. & Karanikola, Z. (2018). Adult education and international organizations (UNESCO): Contemporary policies and strategies. International Journal of Learning and Development, Macrothink Institute, 8, (3), 126-139.
Panagiotopoulos, G. & Karanikola, Z. (2017a). Skills: A pathway to Employability and Prosperity. European Commission Policies. International Journal of Education, Learning and Development, 5 (10), 92-101.
Panagiotopoulos, G. and Karanikola, Z. (2017b) Labor Market and Development: UNESCO Research Data on Human Resource Training.
European Journal of Training and Development Studies, 4 (3), pp.62-72.
Robertson, S. L. (2012). Placing teachers in global governance agendas. Comparative Education Review, 56 (4), 584-607.
UNESCO (2003). Building Capacity of Teachers/Facilitators in Technology - Pedagogy Intergration for Improved Teaching and Learning. Final Report: Experts Meeting. Bangkong: UNESCO.
UNESCO Global Monitoring Report. (2012). Investing in skills for prosperity. Education for all.
UNESCO (2015). Recommendation on Adult Learning and Education. Paris. Available: http://unesdoc.unesco.org/images/0024/002451/245119M.pdf
UNESCO Institute for Lifelong Learning. (2016). 3rd World Report on Adult Learning and Adult Education, The Impact of Adult Learning and Education on Health and Well-Being; Employment and the Labor Market; and Social, Civic and Community Life, UNESCO Institute for Lifelong Learning, Hamburg.
Zinnbauer, D. (2007). What can Social Capital and ICT do for Inclusion?
European Commission, Directorate-General Joint Research Centre, Institute for Prospective Technological Studies. Available at the website: http://ftp.jrc.es/EURdoc/eur22673en.pdf.