Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και συναισθήματα εκπαιδευομένων: μελέτη περίπτωσης για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Σωτήρης Τουβλατζής
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Περίληψη

Η παρούσα έρευνα έχει βασικό σκοπό τη μελέτη των συναισθημάτων που βιώνουν οι εκπαιδευόμενοι του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου (ΕΑΠ) κατά τη διάρκεια των σπουδών τους. Παράλληλα, διερευνούνται παράγοντες που δημιουργούν θετικά ή αρνητικά συναισθήματα στους εκπαιδευόμενους όπως οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), οι Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις (ΟΣΣ), οι γραπτές εργασίες και οι εξετάσεις. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια ενός κατάλληλα διαμορφωμένου ερωτηματολογίου και ημιδομημένων συνεντεύξεων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 122 προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΑΠ και 4 μεταπτυχιακοί φοιτητές του ΕΑΠ οι οποίοι συμμετείχαν στη διαδικασία των συνεντεύξεων. Τα ευρήματα της έρευνας αναδεικνύουν την κυρίαρχη θέση που κατέχουν τα συναισθήματα των εκπαιδευομένων τόσο στην πορεία όσο και στην ολοκλήρωση των εξ αποστάσεως σπουδών τους. Η σημασία αυτή των συναισθημάτων αποδιδόταν μέχρι πρόσφατα εξ ολοκλήρου στη λογική και σε διάφορες επιμέρους ανθρώπινες νοητικές λειτουργίες.
Λέξεις-κλειδιά:

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
Σωτήρης Τουβλατζής, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Καθηγητής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Msc Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο
Μιχαήλ Καλογιαννάκης, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Σχολή Επιστημών Αγωγής Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης
Επίκουρος Καθηγητής