Η επίδρασή των προσδοκιών στη μαθησιακή διεργασία και το Φαινόμενο Golem.


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
προσδοκίες Φαινόμενο Golem
ΚΛΕΟΝΙΚΗ ΤΑΒΟΥΚΤΣΗ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΝΟΥΣΟΥ
ΑΝΤΩΝΙΑ-ΜΑΡΙΑ ΧΑΡΤΟΦΥΛΑΚΑ
Περίληψη

Το φαινόμενο Golem αποτελεί ένα ψυχολογικό φαινόμενο αυτό-εκπληρούμενης προφητείας που δύναται να επηρεάσει τη μαθησιακή επίδοση. Είναι η αρνητική εκδοχή του Φαινομένου του Πυγμαλίωνα, όπου οι χαμηλές/αρνητικές προσδοκίες οδηγούν σε χαμηλές επιδόσεις. Σε αυτή την εργασία επιχειρείται μια βιβλιογραφική επισκόπηση διάφορων ερευνών που αφορούν την επίδραση των προσδοκιών στη μαθησιακή διεργασία στην τυπική και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παρουσιάζεται ο ρόλος των προσδοκιών και των κινήτρων στη διαδικασία μάθησης, αναλύεται το φαινόμενο του Πυγμαλίωνα και αποσαφηνίζονται εννοιολογικά το Φαινόμενο Golem. Τέλος, εντοπίζεται ο κρίσιμος ρόλος των αρνητικών προσδοκιών και εξάγονται συμπεράσματα αποφυγής του.            

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα