Ενσωμάτωση της Αειφορικής Δικαιοσύνης στα Αναλυτικά Προγράμματα των Οικονομικών Μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την υποστήριξη των Τ.Π.Ε.


Δημοσιευμένα: Δεκ 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση για την Αειφορική Δικαιοσύνη DeCoRe plus Οικονομικά μαθήματα
Georgios Vouzaxakis
Vassilios Makrakis
Περίληψη

Η παρούσα εργασία περιγράφει τις διαδικασίες μιας διδακτορικής έρευνας που επιδιώκει να εντοπίσει τις συνδέσεις και τις αντιφάσεις των Αναλυτικών Προγραμμάτων των οικονομικών μαθημάτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την έννοια της Εκπαίδευσης για την Αειφορική Δικαιοσύνη (ΕΑΔ) βασισμένη σε μια διαδικασία αποδόμησης και αναδόμησης. Για την προσέγγιση του παραπάνω σκοπού και την ενσωμάτωση της Αειφορικής Δικαιοσύνης στα Αναλυτικά Προγράμματα η έρευνα υιοθέτησε τη μεθοδολογική προσέγγιση DeCoRe plus. Εννέα εκπαιδευτικοί οικονομολόγοι, μέλη μιας διαδικτυακής κοινότητας πρακτικής, συμμετείχαν σε μια έρευνα δράσης και εφάρμοσαν το αναδομημένο Αναλυτικό Πρόγραμμα στα σχολεία τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το αναδομημένο Αναλυτικό Πρόγραμμα μπορεί να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς: 1) στην κατανόηση της διδασκαλίας ως ηθικής και πολιτικής πράξης και στην κατανόησή τους ως ενεργούς κατασκευαστές νοήματος, γνώσης και Αναλυτικού Προγράμματος και 2) στην ανάπτυξη γραμματισμού στην Αειφορική Δικαιοσύνη.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Αναφορές
Balasubramanian, K., Jaykumar, V., & Fukey, L. N. (2014). A study on “Student preference towards the use of Edmodo as a learning platform to create responsible learning environment”. Procedia -Social and Behavioral Sciences, 144, 416- 422
Davenport E. (2001). Knowledge management issues for online organizations: Communities of Practice as an exploratory framework. Journal of Documentation. 57 (1), 61-75
Ekici D. (2017). The use of Edmodo in creating an online learning community of practice for learning to teach science. Malaysian Online Journal of Education Sciences, 5 (2), 91-106
Folger Τ., (2014). The next green revolution. National Geographic. October 2014. p. 3-24
Giroux H. (2010). Interview of Henry Giroux. Retrieved 07-2017, from: http://syllogospe.blogspot.gr/2010/12/henry-giroux.html
Grundy S. (2003). Αναλυτικό Πρόγραμμα: Προϊόν ή πράξις. (translation) Γεωργιάδη Ε., Athens: Σαββάλας
Habermas J. (1972). Knowledge and Human Interests. 2η ed., London: Heinemann
IPCC, (2014). Summary for policymakers in: Climate Change 2014: Impacts, Adaption and Vulnerability. Part A: Global and Sectoral Aspects. Contribution of working group II to the fifth assessment report of the Intergovernmental Panel on Climate Change. Cambridge University Press, Cambridge United Kingdom and New York, NY, USA, p.p. 1-32
IPCC, 2007: Summary for Policymakers. In: Climate Change 2007: The Physical Science Basis. Contribution of Working Group I to the Fourth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change [Solomon, S., D. Qin, M. Manning, Z. Chen, M. Marquis, K.B. Averyt, M.Tignor and H.L. Miller (eds.)]. Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom and New York, NY, USA
Kirschner, P. A., & Lai, K. W. (2007). Online communities of practice in education. Technology, Pedagogy and Education, 16(2), 127-131.
Kostoula-Makraki N. (2013). Instructional Design and Curriculum Perspectives Applied in Online Teaching and Learning. 7th International Conference in Open & Distance Learning, Athens. Volume 4 - Section A.
Kostoula-Makraki. (2011). Η εκπαίδευση για τη Βιώσιμη / Αειφόρο Ανάπτυξη σε Σχέση με άλλα Γνωστικά Αντικείμενα. In: Επαναπροσδιορίζοντας την Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών προς τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Makrakis V. (Ed.). RCE CRETE.
Kostoula-Makraki N. & Makrakis V. (2006). Διαπολιτισμικότητα και Εκπαίδευση για ένα Βιώσιμο Μέλλον. E-Media: University of Crete
Makrakis V. (2017). Unlocking the potentiality and actuality of ICTs in developing sustainable – justice curricula and society. Knowledge Cultures 5(2), pp. 103-122, ISSN 2327-5731
Makrakis V. & Kostoula-Makraki N. (2013). A methodology for Reorienting University Curricula to Address Sustainability: The RUCAS-Tempus Project Imitative. In: Assessment Tools in Higher Education Institutions. Mapping Trends and Good Practices around the World. (323-344) Springer Link
Makrakis. V. (2013). A web based distance Learning Joint Master Programme on ICT in education for sustainable development. 7th International Conference in Open & Distance Learning, Athens. Volume 1 - Section A.
Makrakis, V. (2012). Reorient Teacher Education to address Sustainable Development Issues through the WikiQuESD. In A. Jimoyiannis (Ed.), Research on e-Learning and ICT in Education (83-94). London: Springer.
Raptis Α. & Rapti Α. (2006). Μάθηση και Διδασκαλία στην εποχή της πληροφορίας: Ολική προσέγγιση. Τόμοι Α&Β, Athens
UNEP (2011). Towards a green economy: pathways to sustainable development and poverty eradication – a synthesis for policy makers. Retrieved 07- 2017, from: http://www.unep.org/greeneconomy
Unicef (2010). State the World’s Children. Retrieved 07- 2017, from http://www.unicef.org/sowc
Wenger E., McDermott, R. & Snyder W. M. (2002). Cultivating Communities of Practice. Harvard Business Press. ISBN 978-1-57851-330-7.