Ανάπτυξη, επικύρωση και έλεγχος της αξιοπιστίας ενός εργαλείου αειφορικής/βιώσιμης δικαιοσύνης για το μετασχηματισμό των αναλυτικών προγραμμάτων, της μάθησης και της διδασκαλίας
Περίληψη
Η παρούσα εργασία ασχολείται με την ανάπτυξη, την επικύρωση και τον έλεγχο αξιοπιστίας ενός εργαλείου αειφορικής/βιώσιμης δικαιοσύνης. Το εργαλείο αυτό δοκιμάστηκε εμπειρικά με τη συμμετοχή 258 φοιτητών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Κρήτης. Η ανάλυση αξιοπιστίας Cronbach α αποκάλυψε ότι τα στοιχεία που μετρούν τις δύο κλίμακες που συνιστούν την αειφορική/βιώσιμη δικαιοσύνη είναι έγκυρα και αξιόπιστα (α = 0,81 και a = 0,81 αντίστοιχα). Τονίζεται ότι ένα εργαλείο που μετρά ζητήματα αειφορικής/βιώσιμης δικαιοσύνης, εν γένει και ειδικότερα, για τη διδασκαλία, τη μάθηση και το πρόγραμμα σπουδών, θα μπορούσε να αποτελέσει σημείο εκκίνησης για την αύξηση της ευαισθησίας εκπαιδευτικών και μαθητών σε ζητήματα αειφορίας/βιωσιμότητας, ώστε να αποτελέσει καταλύτη για το μετασχηματισμό μη βιώσιμων συμπεριφορών και πρακτικών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα