Παράγοντες που ενεργοποιούν ή αποθαρρύνουν τους εκπαιδευόμενους κατά την εκπόνηση των ΓΕ στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση


Δημοσιευμένα: Dec 21, 2017
Λέξεις-κλειδιά:
γραπτές εργασίες εξ αποστάσεως εκπαίδευση κίνητρα έμπόδια
ΜΑΡΙΑ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΟΥΡΕΤΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΥ
Περίληψη

Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι διττός: να διερευνήσει τους παράγοντες α) που ενεργοποιούν και β) που αποθαρρύνουν τους εκπαιδευόμενους κατά την εκπόνηση των γραπτών εργασιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και να τους συσχετίσει με το φύλο, την ηλικία, τα χρόνια εργασίας και το πανεπιστημιακό ίδρυμα που φοιτούν. Στο προτεινόμενο ερευνητικό σχέδιο χρησιμοποιήθηκε η ποσοτική μέθοδος. Το είδος της μεθόδου ήταν η δειγματοληπτική έρευνα. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ερωτηματολογίου που περιελάμβανε δημογραφικά στοιχεία και κλειστού τύπου ερωτήσεις. Μελετήθηκε η επικοινωνία με Κ-Σ και συμφοιτητές, το χρονοδιάγραμμα μελέτης και η εύρεση κατάλληλης βιβλιογραφίας, οι οικογενειακές υποχρεώσεις και η συναισθηματική κατάσταση των φοιτητών κατά την εκπόνηση των γραπτών εργασιών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 95 μεταπτυχιακοί φοιτητές του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου και 24 του Πανεπιστημίου Λευκωσίας. Τα ευρήματα δείχνουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στους φοιτητές των δύο πανεπιστημίων, όσους έχουν έως 10 χρόνια υπηρεσίας και τους έγγαμους. Φαίνεται ότι οι φοιτητές του Πανεπιστημίου Λευκωσίας επιδιώκουν σε μεγάλη συχνότητα την επικοινωνία με συμφοιτητές. Το ίδιο ισχύει και για τους συμμετέχοντες που έχουν έως 10 χρόνια υπηρεσίας. Οι έγγαμοι είναι ικανοποιημένοι από το χρονοδιάγραμμα που τους δίνεται και από το χρόνο που διαθέτουν για την εκπόνηση των εργασιών. Οι φοιτητές του ΕΑΠ δυσκολεύονται στην εύρεση κατάλληλης βιβλιογραφίας και νιώθουν αρκετό άγχος. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
ΜΑΡΙΑ ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΚΟΥΡΕΤΑ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΕΑΠ, ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΑΣΠΑΡΙΝΑΤΟΥ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΧΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
ΕΑΠ, ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ-ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Αναφορές
Angelaki, Ch., & Mavroidis, I. (2013). Communication and social presence: The impact on adult learners’ emotions in distance learning. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 16(1), 78-93. Retrieved from: http://www.eurodl.org/index.php?p=archives&year=2013&alfyear=1&article=563
Βασάλα, Π. & Ανδρεάδου, Δ. (2010). H υποστήριξη από τους καθηγητές-συμβούλους και τους συμφοιτητές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι αντιλήψεις των αποφοίτων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 6(1 & 2), 123-137. doi: http://dx.doi.org/10.12681/jode.9755
Βασάλα, Π. (2013, Νοέμβριος). Η εκπαιδευτική τεχνική «Εργαστήριο για το Μέλλον» ως εργαλείο για την υπέρβαση των ανασχετικών παραγόντων στην εκπόνηση των γραπτών εργασιών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ανακοίνωση στο 7ο Συνέδριο για την Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση ‘Μεθοδολογίες Μάθησης’, Αθήνα. doi: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.534
Creswell, J. W. (2016). Η έρευνα στην εκπαίδευση. Σχεδιασμός, διεξαγωγή και αξιολόγηση της ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ίων/Έλλην.
Kalogiannakis, M., & Touvlatzis, S. (2015). Emotions experienced by learners and their development through communication with the tutor-counsellor. European Journal of Open, Distance and e-Learning, 18 (2), 37-49. Retrieved from: http://www.eurodl.org/materials/ contrib/2015/Kalogiannakis_Touvlatzis.pdf
Καραγκούνη, Μ. (2010). Οι δυσκολίες και τα εμπόδια των μεταπτυχιακών φοιτητών του ΕΑΠ κατά την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας στη θεματική ενότητα Ανοιχτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση των προγραμμάτων σπουδών: Σπουδές στην Εκπαίδευση και Εκπαίδευση Ενηλίκων. (Διπλωματική Εργασία, ΕΑΠ). Διαθέσιμο από τη βάση δεδομένων του ΕΑΠ (Κωδ. 19472)
Robson, C. (2010). Η έρευνα του πραγματικού κόσμου. Ένα μέσο για κοινωνικούς επιστήμονες και επαγγελματίες ερευνητές. Αθήνα: Gutenberg
Σιούλης, Η., & Γαρδικιώτης Α. (2013, Νοέμβριος). Επικοινωνία φοιτητών εκπαιδευτή σε ένα πλαίσιο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης: Αντιλήψεις των φοιτητών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (Ε.Α.Π.) για την ανατροφοδότηση των γραπτών τους εργασιών. Ανακοίνωση στο 7ο Συνέδριο για την Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση ‘Μεθοδολογίες Μάθησης’, Αθήνα. doi: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.585
Τσολάκου, Ζ. (2013). Η μάθηση των σπουδαστριών του μεταπτυχιακού προγράμματος Σπουδές στην Εκπαίδευση στο ΕΑΠ. Παροχές που τις διευκολύνουν, δυσκολίες που διαχειρίζονται. Ανακοίνωση στο 7ο Συνέδριο για την Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση ‘Μεθοδολογίες Μάθησης’, Αθήνα. doi: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.601
Φαναρίτη, Μ., & Σπανακά, Α. (2010). Μεταγνώση και μαθησιακή αυτονομία κατά την εκπόνηση γραπτών εργασιών. Open Education - The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 6 (1 & 2), 138-151. doi: http://dx.doi.org/10.12681/jode.9756