Active teacher’s familiarization with the concepts of Open Education and the use of Open Software


Published: Dec 21, 2017
Keywords:
Open Education Open Software Teachers
Κυριακή Κωνσταντίνος Ζερβού
Αλιβίζος Σπυρίδων Σοφός
Abstract
Over the recent years, the field of education following the current trends of the modern age has incorporated the use of new technologies in both teaching and learning. Teachers in their effort to improve the teaching practices they follow, are increasingly using the internet as a collection tool of information and creation of teaching material. What one might not be familiar with is the concept of openness to education and the use of open educational software. The aim of this research was to explore the training needs of active teachers regarding open education and the use of the tools offered to serve the concept of openness. The episcopal research has been selected with basic tool of collecting data the anonymous questionnaire.
Article Details
  • Section
  • Articles
Author Biographies
Κυριακή Κωνσταντίνος Ζερβού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου

ΕκπαιδευτικόςΠΕ 70/ΠΕ 13

MSc Εκπαίδευση με τη χρήση νέων τεχνολογιών  - Π.Τ.Δ.Ε. Παν/μίου Αιγαιου

Msc Φύλο και νέα εκπαιδευτικά και εργασιακά περιβάλλοντα στην κοινωνία της πληροφορίας -ΤΕΠΑΕΣ Παν/μιου Αιγαιίου)

Πτυχίο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ.

Πτυχίο Νομικής Α.Π.Θ.

Αλιβίζος Σπυρίδων Σοφός, Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Αιγαίου

Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε Πανεπιστημίου Αιγαίου


Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου

Διευθυντής ΜΠΣ «Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με χρήση Νέων τεχνολογιών»

Συνυπέθυνος εργαστηρίου «Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην εκπαίδευση»
Πρόεδρος ΕΠ.Ε.Σ. Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων Ρόδου Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Εκλεγμένο Εσωτερικό Μέλος Συμβουλίου Πανεπιστημίου Αιγαίου


Διαβάστε περισσότερα: http://www.lsofos.com/vitae-curriculum/

Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου

Διευθυντής ΜΠΣ «Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με χρήση Νέων τεχνολογιών»

Συνυπέθυνος εργαστηρίου «Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην εκπαίδευση»
Πρόεδρος ΕΠ.Ε.Σ. Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων Ρόδου Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Εκλεγμένο Εσωτερικό Μέλος Συμβουλίου Πανεπιστημίου Αιγαίου



Διαβάστε περισσότερα: http://www.lsofos.com/vitae-curriculum/

Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Αιγαίου

Διευθυντής ΜΠΣ «Επιστήμες της Αγωγής - Εκπαίδευση με χρήση Νέων τεχνολογιών»

Συνυπέθυνος εργαστηρίου «Ψυχολογίας, Παιδαγωγικών Ερευνών και Μέσων στην εκπαίδευση»
Πρόεδρος ΕΠ.Ε.Σ. Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων Ρόδου Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Εκλεγμένο Εσωτερικό Μέλος Συμβουλίου Πανεπιστημίου Αιγαίου



Διαβάστε περισσότερα: http://www.lsofos.com/vitae-curriculum/
References
Bansford, J.D., McNamara, T.P., & Miller, D.L. (1991). Mental models and reading comprehension, In R. Barr, M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, & P. D. Pearson (Eds.) Handbook of Reading Research. New York, Longman.
Caswell, T., Henson, S., Jensen, M., & Wiley, D. (2008). Open content and open educational resources: Enabling universal education. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 9(1).
Cohen, L., Manion, L. (1997). Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Creative Commons (2007a). History: "Some rights reserved." Building a layer of reasonable copyright. Creative Commons. Ανακτήθηκε 11-11-2015, από http://wiki.creativecommons.org/History
Downes, S. (2013). The Role of Open Educational Resources in Personal Learning. VI International Seminar of the UNESCO chair in e-Learning, Universitat Oberta de Catalunya. Ανακτήθηκε 11-11-2015, από https://goo.gl/AzAR3r
Javeau, C. (2000). Η έρευνα με ερωτηματολόγιο. Το εγχειρίδιο του καλού ερευνητή. Αθήνα: Τυπωθήτω
Jeffery, K. G. (2008). «Επιθυμούμε να δείξουμε τη σημασία της έρευνας για την κοινωνία», Καινοτομία Έρευνα Τεχνολογία.
Johnstone, S. M. (2005). Open educational resources serve the world. Educause Quarterly, 28(3), 15.
Kimmons, R. (2015). Open online system adoption in K-12 as a democratising factor. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 30(2), 138-151.
Pelerman, L. (1992). School’s Out. New York, Morrow.
Ανδριανέσης, Π. (2008). Ανοικτή Πρόσβαση, όταν η γνώση συναντά την κοινωνία, Καινοτομία Έρευνα Τεχνολογία.
Καλλινίκου, Δ. (2008). Επανεξετάζοντας τα όρια της νομοθεσίας για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας ενόψει της Ανοικτής Πρόσβασης Ι, Πρακτικά διεθνές συνέδριο του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών με θέμα «Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: το Μέλλον της Επιστημονικής Επικοινωνίας»
Koριατοπούλου-Αγγελή, Π. (2008). Πνευματική Ιδιοκτησία, εκδόσεις: Νομική Βιβλιοθήκη.
Μαρίνος, Μ. (2001). «Η Οδηγία 2001/29/ΕΚ για την πνευματική ιδιοκτησία στην κοινωνία των πληροφοριών: μια εισαγωγή», Η κοινωνία των Πληροφοριών και Πνευματική Ιδιοκτησία, εκδόσεις: Σάκκουλα.
Ρούσσος, Π. Λ., & Τσαούσης, Γ. (2011). Στατιστική στις επιστήμες της συμπεριφοράς με τη χρήση του SPSS. Εκδόσεις: Τόπος, Αθήνα.
Σαχίνη, Ε. (2008). Ανοικτή Πρόσβαση, όταν η γνώση συναντά την κοινωνία, Καινοτομία Έρευνα Τεχνολογία.
Σοφός, Α., Κώστας, Α. (2009). Ανοικτές Εκπαιδευτικές Πηγές - Το Παράδειγμα του eXe, Στο: Δαπόντες, Ν., Τζιμόπουλος, Ν. (Επιμ.): Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας στη Διδακτική Πράξη, 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ, (σελ. 1-10), Σύρος: Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών.
Τζιµογιάννης, Αθ. (2002). Προετοιμασία του Σχολείου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Προς ένα Ολοκληρωµένο Μοντέλο Ένταξης των τεχνολογιών της πληροφορίας και της Επικοινωνίας στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα, Σύγχρονη Εκπαίδευση.