Assessment in eLearning: the case of tutors in Greece based to the CRITON european survey
Περίληψη
CRITON (www.criton.eu) is a european survey about the timely assessment of the achievement of learning outcomes. The main outcome of the project will be a web based platform that will record learners’ progress and provide tools for analyzing their performance and estimating the chances of finally achieving the planned learning outcomes. The project is divided into 8 Work Packages (WP). Hellenic Open University (HOU) is the Leader of WP2, which will study the different assessment methods used in e-learning environments around Europe resulting to the definition of the most widely used assessment practices and helping the partners (from Germany, Austria, Lithuania, Greece, Finland and Sweden) improve the practices they currently apply. In this paper, the main results of the field research in the case of tutors in Greece are been presented.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).