Η Τηλεδιάσκεψη στην υπηρεσία της συνεργατικής οικοδόμησης της γνώσης και της διαθεματικής προσέγγισης. Από τη Θεωρία στην Πράξη: «ΟΔΥΣΣΕΑΣ 2009: Περιβάλλον – Μεσόγειος Θάλασσα- Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας».


Παναγιώτης ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ
Ευαγγελία ΜΑΝΟΥΣΟΥ
Γιώργος ΦΙΛΙΠΠΟΥΣΗΣ
Σπύρος ΣΙΑΚΑΣ
Νεκτάριος ΚΟΥΚΟΥΛΗΣ
Αριστόκριτος ΤΟΜΑΖΙΝΑΚΗΣ
Παναγιώτα ΓΚΙΖΑ
Ελένη ΜΑΣΤΟΡΑΚΗ
Αντώνης ΣΠΑΝΟΥΔΑΚΗΣ
Δέσποινα ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ
Λάμπρος ΚΑΡΒΟΥΝΗΣ
Abstract

The aim of this paper is to present the design, implementation and evaluation of the methodology which focuses on the pedagogical utilization of Interactive Videoconferencing (IVC) in the contemporary elementary school.

As part of the project “ODYSSEAS”, during the school year 2008 – 2009, 120 students and 6 teachers from four elementary schools in Athens, Aigina and Chania collaborated at distance via IVC and, with the aid of the animation technique and distance learning material, designed and implemented constructive activities on the topic: “Environment – Mediterranean Sea -Renewable Energy Sources. Major contributors for the development of the program “ODYSSEUS’ are the Department of Education in the University of Crete (http://www.edc.uoc.gr/~odysseas/ ).
Article Details
  • Section
  • Articles