O ρόλος των ΤΠΕ στην υποστήριξη φοιτητών εξ Αποστάσεως εκπαίδευσης. Μια συνεργατική εργασία φοιτητών της Θεματικής Ενότητας Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΚΠ65) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου το έτος 2018-2019
Abstract
Η υποστήριξη των φοιτητών στην εξ αποστάσεως τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί ένα σημαντικό ερευνητικό πεδίο με πολλές πτυχές και προεκτάσεις. Η έννοια της υποστήριξης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι καινούρια (αναφέρεται ήδη από το 1976 από τους Wood, Bruner & Ross), όπως δεν είναι λίγα και τα πανεπιστήμια διεθνώς που έχουν εισαγάγει τεχνικές και τρόπους υποστήριξης σε οργανωτικό και παιδαγωγικό επίπεδο. Από την άλλη, η χρήση των Tεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) τόσο στην οργανωτική, όσο και στη μαθησιακή διαδικασία των εξ αποστάσεως σπουδών, δεν είναι απλή ούτε μονοδιάστατη διαδικασία. Στο παρόν άρθρο, που είναι αποτέλεσμα ομαδικής εργασίας φοιτητριών του τμήματος ΗΡΑ1 της Θεματικής Ενότητας που αφορά την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕΚΠ65) του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, επιχειρείται αρχικά η διερεύνηση της έννοιας και των παραμέτρων της εξ αποστάσεως υποστήριξης των φοιτητών. Στη συνέχεια επιχειρείται σύνδεση της εξ αποστάσεως υποστήριξης με τις ΤΠΕ και παρουσιάζονται ορισμένα ενδεικτικά αλλά χαρακτηριστικά παραδείγματα υποστηρικτικών υπηρεσιών εξ Αποστάσεως Πανεπιστημίων σε διεθνές επίπεδο. Καταληκτικά, στα συμπεράσματα επιχειρείται αποτίμηση της χρήσης των ΤΠΕ στην υποστήριξη των φοιτητών που σπουδάζουν από απόσταση και παρουσιάζονται οι σχετικοί προβληματισμοί.
Article Details
- Issue
- Vol. 10 No. 1A (2019)
- Section
- Articles