«Όλα είναι στο χέρι σου»: Μία δράση για την Ασφάλεια του Διαδικτύου αξιοποιώντας την Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR-AUGMENTED REALITY), τον κώδικα γρήγορης απόκρισης (QR) και την ψηφιακή αφήγηση στην εκπαιδευτική διαδικασία με την υποστήριξη της εφαρμογής Metaverse και άλλων εφαρμογών.
Abstract
Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση της (Επ)Αυξημένης Πραγματικότητας (AR) για τη δημιουργία μοναδικών εκπαιδευτικών εμπειριών σε συνδυασμό με άλλα τεχνολογικά μέσα. Ταυτόχρονα, η ψηφιακή τεχνολογία με την αύξηση και τη βελτίωση των τεχνολογικών επιτευγμάτων μας δίνει πολλές ευκαιρίες, να οραματιστούμε και να δημιουργήσουμε τέτοιου είδους εμπειρίες που δεν είναι δυνατές στην πραγματική ζωή προς όφελος των μαθητών. Επιπρόσθετα, η αξιοποίηση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων (smartphones) και των tablets μας δίνουν επιπλέον τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία προς όφελος της εκπαιδευτικής και μαθησιακής διαδικασίας υπό παιδαγωγικούς όρους (Φιλιππούσης, 2017).
Σε αυτό το project παρουσιάζεται ένας καινοτόμος σχεδιασμός για την Ασφάλεια του Διαδικτύου για μαθητές και από μαθητές Ε’ και Στ΄ Δημοτικού (ηλικίας 10-11 χρονών)
που είναι βασισμένος στην Επαυξημένη Πραγματικότητα (AR-AUGMENTED REALITY), στον κώδικα γρήγορης απόκρισης (QR-CODE) και στην ψηφιακή αφήγηση, με σκοπό τη βαθύτερη κατανόηση από τους μαθητές και την ενδυνάμωση του κινήτρου εμπλοκής στο συγκεκριμένο θέμα που διαπραγματεύονται
Στην αρχή αυτού του καινοτόμου σχεδίου αποσαφηνίζονται οι όροι της Επαυξημένης Πραγματικότητας, οι όροι του κώδικα γρήγορης απόκρισης και οι όροι της ψηφιακής αφήγησης. Στη συνέχεια αναφέρονται εφαρμογές και πώς αυτές αξιοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία με όλα αυτά τα τεχνολογικά εργαλεία. Εφαρμογές που αν και είναι ακόμη στην αρχή ένταξης στην εκπαιδευτική διαδικασία, παρατηρείται μια συνεχώς αυξανόμενη τάση στην αξιοποίηση τους.
Επόμενο βήμα είναι η περιγραφή της δράσης, των δραστηριοτήτων (στάδια) που λαμβάνουν χώρα σε αυτό το σχεδιασμό. Αυτός ο σχεδιασμός περιλαμβάνει μία εφαρμογή με την υποστήριξη του λογισμικού Metaverse. Στη συνέχεια αναφέρεται ο τρόπος χρήσης της συγκεκριμένης εφαρμογής. Τέλος, παρατίθενται κάποια συμπεράσματα από την προσπάθεια ενσωμάτωσης της Επαυξημένης Πραγματικότητας και της ψηφιακής αφήγησης στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία.
Article Details
- Issue
- Vol. 10 No. 1B (2019)
- Section
- Editorial