Εξ αποστάσεως επιμορφωτικό πρόγραμμα : «Η αξιοποίηση του web 2.0 στο σύγχρονο σχολείο – Από τη θεωρία στην πράξη με έμφαση στη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη»: Αποτίμηση και προοπτικές


Παναγιώτης Σπύρος Αναστασιάδης
Κωνσταντίνος Μιχαήλ Κωτσίδης
Αλεξία Σπανουδάκη
Abstract

The particularity of the new internet and digital age, the fast pace of changes and the rapid obsolescence of knowledge dictate the need to design and implement flexible training programs, with a view to acquire new social skills. The elearning Lab  of the Department of Education of the University of Crete, responding to the modern training requirements of teachers, has been implementing distance training programs on “The Use of Web 2.0 in Modern School – From Theory to Practice Focusing on Collaboration, Creativity and Critical Thinking”, from December 2013 till June 2017. The purpose of this paper is to present the overall assessment of this particular program.

Article Details
  • Section
  • Articles
Author Biographies
Παναγιώτης Σπύρος Αναστασιάδης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Καθηγητής
Κωνσταντίνος Μιχαήλ Κωτσίδης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Υπ. Διδάκτορας Παν. Κρήτης
Αλεξία Σπανουδάκη, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Υπ. Διδάκτορας Παν. Κρήτης