A Complementary Distance Education Program in Non Formal Education: A Case Study in the Modern Greek Language Course of the 5th Grade of High School


Published: Dec 21, 2017
Keywords:
Distance Education Secondary Education Learning Management Systems Case study Non formal education
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΖΕΚΛΙΔΟΥ
ΗΛΙΑΣ ΜΑΥΡΟΕΙΔΗΣ
Abstract
The modern perception of distance learning on the one hand considers it “open" continual and accessible by all and on the other hand emphasizes the flexible, interactive and polymorphic methodology that responds and covers the learning needs of all citizens. In Greece, there are still several barriers to the implementation of a new system in the formal or non-formal education classroom, such as the private tutoring school, although the motivation of students is particularly high. This paper examines a case study through an active research that uses distance education in nonformal education in the Modern Greek Language course of the Second Class of High School, called “Lyceum” at a private tutoring school level. The results of the survey were positive in terms of student interest and involvement. Therefore, it is highlighted the possibility of developing such programs which will combine conventional and distance education, on condition that both teachers and pupils are properly organized and trained.
Article Details
  • Section
  • Articles
Author Biography
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΤΖΕΚΛΙΔΟΥ

ΠΕΟ2 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

ΑΠΌΦΟΙΤΟΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑΣ

ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΕΑΠ/ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

References
ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΗ
Βασιλάκης, Κ. & Καλογιαννάκης, Μ. (επιμ.) (2006). Προσεγγίσεις της Εκπαί¬δευσης από Απόσταση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Αθήνα: Ατραπός - ΤΕΙ Κρήτης.
Βοσνιάδου Σ., (2002) Πώς μαθαίνουν οι Μαθητές, Διεθνής Ακαδημία της Εκπαίδευσης – Διεθνές Γραφείο Εκπαίδευσης της Unesco, Gutenberg, Πανεπιστημιακά.
Καρακατσάνης, Κ. (2005). Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (LMS). Παρουσίαση και αξιολόγηση. Διπλωματική εργασία στο ΔΠΜΣ «Επιστήμες της Γλώσσας και της Επικοινωνίας», ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη.
Κόκκινος Δ.. (2006). Επισκόπηση Διαδικτυακού Εκπαιδευτικού Λογισμικού για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με Εξειδίκευση στην Πλατφόρμα e-Class. Διπλωματική Εργασία στο Πρόγραμμα Σπουδών «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών. Αθήνα.
Κουτσουρίδης, Ι (2008) Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (LMS). Παρουσίαση και Λάζαρη, Κ., Μουζάκης, Χ., κ. ά (2015) Η Αξιοποίηση του Edmodo σε Δράσεις Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: Μια Μελέτη Περίπτωσης στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση e-Publishing Διεθνές Συνέδριο για την Ανοιχτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, τόμος 8.
Λιοναράκης Α. (1998). Η πρώτη επαφή διδάσκοντος – διδασκομένων. Στο: Α. Κόκκος, Α. Λιοναράκης Ανοικτή και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση – Σχέσεις διδασκόντων - διδασκομένων, τόμος Β, Πάτρα, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Λιοναράκης, Α. (2006) Η θεωρία της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης και η πολυπλοκότητά της πολυμορφικής της διάστασης. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.) Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση- Στοιχεία Θεωρίας και Πράξεις, (σελίδες 7-14). Αθήνα: Προπομπός.
Λιοναράκης, Α. (2004). Ένα παιδαγωγικό Μοντέλο σχεδιασμού και παραγωγής διδακτικού υλικού στο: Κεκκές, Ι. (επιμ.) Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση. Ζητήματα Σχεδιασμού και Εφαρμογών ,Φιλοσοφικές – Κοινωνικές προεκτάσεις. Ένωση Ελλήνων Φυσικών. Αθήνα: Ατραπός.
Μιχαλούδη, Α. (2007). Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης – Λειτουργικά περιβάλλοντα στην Ανώτερη Εκπαίδευση. Διπλωματική εργασία στο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Γλώσσας και της Επικοινωνίας στο Νέο Οικονομικό Περιβάλλον. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Θεσσαλονίκη. Οικονομικό Περιβάλλον. ΑΠΘ, Θεσσαλονίκη, σ.22, 72-73 94, 100-103.
Μπουρουτζή, Δ. (2005) Η Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης: Μια Εμπειρική Έρευνα Βασισμένη στις απόψεις εκπαιδευτικών και διευθυντών σπουδών φροντιστηρίων. Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
Ν.3879/10 (ΦΕΚ.163Α΄/21-9-2010). «Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις».
Παναγιωτίδης Π., (1999), «Μοντέλο εξ αποστάσεως Γλωσσικής Κατάρτισης με Χρήση Multimedia μέσω Διαδικτύου (Διδακτορική Διατριβή).» Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Επιστήμες της Γλώσσας και της Επικοινωνίας. Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Ροδόπουλος, Ρ. (2016) Αξιοποίηση Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης (LMS) Για Την Επιμόρφωση Των Εκπαιδευτικών Στην Αντιμετώπιση Επειγόντων Περιστατικών. Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Διπλωματική Εργασία.
Τσιάτσος, Θ., (2015). Τεχνολογίες και Πρότυπα για την Υποστήριξη Εκπαιδευτικών Περιβαλλόντων Διαδικτύου. [Κεφάλαιο Συγγράμματος]. Στο Τσιάτσος, Θ. 2015. Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα διαδικτύου. [ηλεκτρ. βιβλ.] Αθήνα: Σύνδεσμος Ελληνικών Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών. κεφ 4. Διαθέσιμο στο: http://hdl.handle.net/11419/3204.
Ψαλλιδάς, Β., Μανούσου, Ε. (2011) Διεθνές Συνέδριο για την εξ Αποστάσεως εκπαίδευση. Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο.e Publihsing. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.703 τόμος 6 2011, σελ. 78-87
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ
Berners-Lee, et al, (1994) The World Wide Web. Communications of the ACM, August, 1994.
Bonk, C. J., & Cunningham, D. J. (1998). Searching for learner-centered, constructivist, and sociocultural components of collaborative educational learning tools. In C. J. Bonk & K. S. King (Eds.), Electronic collaborators: Learner-centered technologies for literacy, apprenticeship, and discourse (pp. 25-50). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
Bonk, C., J. & Graham, C. R. (2005). Handbook of blended learning: Global perspectives, local designs. San Francisco, CA: Pfeiffer Publishing.
Britian, S., Liber, O. (1999) A framework for the pedagogical evaluation of eLearning Environments. Educational Cybernetics: Reports, Paper 2.
Everard K.B. & Morris, G. (1999) Αποτελεσματική Εκπαιδευτική Διοίκηση (Δ. Κίκιζας, μετάφρ., Αθανασούλα – Ρέππα, επιμ.). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Fischer, G. & Scharff, E., (1998) Learning Technologies in Support of Self-Directed Learning. Journal of Interactive Media in Education. Vol 2(4).
Hawkey, R. (2004). Learning with digital technologies in Museums, Science Centres and Galleries. Future Lab Series, R.9.
Hiltz, S. R. (1997). Impacts of college-level courses via asynchronous learning networks: Some preliminary results. Journal of Asynchronous Learning Networks, 1(2).
Holmberg, A. (2005) Is there a little pro? Evidence from Finnish Anders Holmberg Linguistic Inquiry Vol. 36(4): 533 – 564
Jonassen, D.H. (1992). Applications and limitations of hypertext technology for distance learning. Paper presented at the Distance Learning Workshop, Armstrong Laboratory, San Antonio, TX.
Koschmann, T., Zemel, A., Conlee-Stevens, M., Young, N., Robbs, J., & Barnhart, A. (2005). How do people learn: Member's methods and communicative mediation
Lave, J. & Wenger, E. (1991). Situated Learning. Legitimate peripheral participation, Cambridge: University of Cambridge Press.
McGrath, N. & Bayerlein, L. (2013). Engaging online students through the gamification of learning materials: The present and the future. In H. Carter, M. Gosper & J. Hedberg (Eds.), Electric Dreams. Proceedings Ascilite
Mocket et al, (1982) http://infed.org/mobi/looking-again-at-non-formal-and-informal- education-towards-a-new-paradigm/
Rovai, A. (2001). Building classroom community at a distance: A case study. Educational Technology Research and Development, 49(A), 33-48.
R-Smart Group, 2004, Open Source-open learning: Why open source makes sense for education. The r-smart Group, retrieved September 9, 2009 from: www.rsmast.com
Suthers, D. (2006). Technology affordances for intersubjective meaning-making: A research agenda for CSCL. International Journal of Computers Supported Collaborative Learning, 1(3), 315-337.