Assignment barriers to Distance Education
Published:
Dec 21, 2017
Keywords:
Αssignment distance education
Abstract
Distance education as a teaching and learning method refers to an organically structured set of tools and processes that refer to educational material, teaching methods, communication between trainer and trainee, support and evaluation of trainees. An integral part of this structured ensemble also compiles the written work, as through them trainees conquer knowledge and learn to create. In this paper we present on the difficulties faced by distance learning trainees in the writing of their written work. First of all, we will explain the importance of investigating these difficulties and focus our attention on the nature of these difficulties while focusing on our interest and ways of removing them. Next, we will present five empirical researches on the difficulty of writing written assignments and will make a creative synthesis of their findings with a parallel proposal for further investigation.
Article Details
- Section
- Editorial
Authors retain copyright under a Creative Commons Attribution Non-Commercial License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in the proceedings.
References
Αποστολίδου, Α. (2003). «Προς μια Ανθρωπολογία της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Εξ Αποστάσεως Μάθηση Φιλική προς τους Χρήστες; Μερικές σημειώσεις για το Ε.Α.Π.». Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.). 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Αθήνα: Προπομπός, σελ. 102-111.
Βασάλα, Π. & Δέσποινα Ανδρεάδου, Δ. (2009). «Οι απόψεις των αποφοίτων του μεταπτυχιακού προγράμματος «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ε.Α.Π. για την επίδραση των εκπαιδευτικών παροχών του ιδρύματος στη μάθησή τους. Στο παιδαγωγικά ρεύματα στο Αιγαίο, τεύχ. 4, σελ. 10-24.
Βεργίδης, Δ., Παναγιωτακόπουλο, Χ. (2003). Διερεύνηση των λόγων διακοπής της φοίτησης στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση» του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Στο: Λιοναράκης, Α. (επιμ.), 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοιχτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Πρακτικά Εισηγήσεων. Αθήνα: Εκδόσεις Προπομπός. σελ. 81-90.
Γεωργιάδη, Ρ. (2008). Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές στην επιλογή θέματος για την διπλωματική τους εργασία. The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, 4 (1), p 42-48.
Γεωργιάδη, Ρ. (2008). Δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φοιτητές στην επιλογή θέματος για την διπλωματική τους εργασία. The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology, Νο.1, Vol. 4.
Cohen, L., & Manion, L. (1994). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Dabaj, F., & Isman, A. (2004). Communication Barriers in Distance Education: “Text- Based Internet-Enabled Online Courses”. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning,1 (1).
Ζεμπύλας, Μ., Θεοδώρου, Μ., & Παυλάκης, Α. (2009). Συναισθήματα και διαδικτυακή εξ αποστάσεως εκπαίδευση: το παράδειγμα της Κύπρου. The Journal for Open Education and Educational Technology, 5, p. 25-41.
Faulknr, D., Swann, I., Sarer, S., Bird, M., Carty, J. (1999). Εξέλιξη του Παιδιού στο κοινωνικό περιβάλλον. Εγχειρίδιο μεθοδολογίας, Πάτρα, Ε.Α.Π.
Λιοναράκης, Α. (2001). «Για ποια «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» μιλάμε;» Πρακτικά Εισηγήσεων: 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Πάτρα: Ε.Α.Π. 185-194.
Λιοναράκης, Α. (2006). Η θεωρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και η πολυπλοκότητα της πολυμορφικής της διάστασης. Στο Α. Λιοναράκης, Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Στοιχεία θεωρίας και πράξης. Αθήνα: Προπομπός, 11-14
Olakulehin, F., Ojo, O. (2008). «Factors Influencing the Completion of Dissertations by Students of Post-Graduate Diploma in Education (PGDE) By Distance Learning in South -Western Nigeria». Open Education-The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology. 4(1).
Παυλάκης, Ι. & Γεωργιάδη, Ειρ. (2011). Ο ρόλος του επιβλέποντα καθηγητή στην εκπόνηση και ολοκλήρωση της Διπλωματικής Εργασίας ως προς την συμβουλευτική, επικοινωνία και ενθάρρυνση των φοιτητών της ΘΕ ΕΚΠ65 στο ΕΑΠ. Open Education-The Journal for Open and Distance Education and Educational Technology. 7(2), p. 36-53.
Race, P. ( 1999 ). Το εγχειρίδιο της Ανοικτής Εκπαίδευσης. Αθήνα: Μεταίχμιο.
Rowntree, D. (1998). Exploring Open and Distance Learning. London: Kogan Page.
Tait, A., (2000). «Planning student support for open and distance learning». Open Learning, 15 (3), p. 287-299.