Text transformation and updated teaching material production for Distance Education through cooperative, interactive & co-productive process. A case study in postgraduate students from O.U.C. (EPA65 module, Academic Year 2016-2017)


Published: Dec 21, 2017
Keywords:
Distance Education Polymorphic Material West & Lionaraki model yA.R.C.S. model Learning styles Autonom
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Abstract
In Distance Education "polymorphic" educational material, has a central teaching role within the updated framework of the autonomous and heuristic learning process. By following special principles in its design and development, it is truly efficient and suitable for the demanding needs of the 21st-century education. This study describes the collaborative and interactive experience of a group of 6 postgraduate students from the O.U.C. and their tutor’s encouragement, to transform University’s educational material in an eLearning format. Students acted as co-authors of the material of their module, as part of their assignments, that they had been integrated in the curriculum process, applying all the synchronous principles on developing educational material suitable for Distance Education’s purposes. Taking advantage of the West & Lionaraki as well as Keller's models (A.R.C.S.), they targeted to cover the distance trainees’ multiple educational needs, offering them a variety of media and freedom of choice and coming in line with the existing different learning styles and the individual rhythm of each student study. This educational innovation comes as an equivalent and alternative suggestion, contributing to the field of Distance Education with up-to-date material both in content and form.
Article Details
  • Section
  • Editorial
Author Biography
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, Α.Π.ΚΥ.

Δάσκαλος ΠΕ-70

MA (Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση)

References
Γκιόσος, Ι., Κουτσούμπα, Μ. (2005). Θεωρητικές προσεγγίσεις στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού στην ΑεξΑΕ. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές. (σσ. 39-51). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Κόκκινος, Δ. (2005). Πολιτικές παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης από τις Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες στον Ευρωπαϊκό χώρο. (Αδημοσίευτη Μεταπτυχιακή Εργασία). Ιόνιο Πανεπιστήμιο, Αθήνα.
Λιοναράκης, Α. (2005). Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση και διαδικασίες μάθησης. Στο Α. Λιοναράκης (Επιμ.), Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές. (σσ. 13-37). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Λιοναράκης, Α. (2009). Η Εκπόνηση Μεθοδολογικής Προσέγγισης (Διδακτική) των Προγραμμάτων Δια Βίου Εκπαίδευσης από Απόσταση. Αθήνα: Δια Βίου.
Μανούσου Ε. (2005). Σχεδιασμός εναλλακτικού διδακτικού υλικού για Αεξαε στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο Λιοναράκης Α. (Επιμ.), 3ο Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Παιδαγωγικές και Τεχνολογικές Εφαρμογές, σσ. 629-637, Πάτρα 11-13 Νοεμβρίου 2005, Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Εκδόσεις Προπομπός.
Ματραλής, Χ. (1998α). Ύπαρξη-Σχεδιασμός ειδικού εκπαιδευτικού υλικού. Στο Κόκκος, Α., Λιοναράκης, Α Ματραλής, Χ., (Επιμ.) Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Θεσμοί και λειτουργίες (Τόμος Α’, σσ.47-55). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Ματραλής, Χ. (1998β). Το έντυπο υλικό στην εκπαίδευση από απόσταση. Στο Κόκκος, Α., Λιοναράκης, Α Ματραλής, Χ., Παναγιωτακόπουλος, Χ. (Επιμ.) Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες (Τόμος Γ’, σσ.24-49). Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Ματραλής, Χ. (1998γ). Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης. Στο Κόκκος, Α., Λιοναράκης, Α Ματραλής, Χ., Παναγιωτακόπουλος, Χ. (Επιμ.) Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Το εκπαιδευτικό υλικό και οι νέες τεχνολογίες (Τόμος Γ’, σσ.71-103).Πάτρα: Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.
Μαυροειδής, Η., Γκιόσος, Ι. & Κουτσούμπα, Μ. (2014). Επισκόπηση θεωρητικών εννοιών στην εκπαίδευση από απόσταση. Open Education, Τόμ. 10 (Τεύχ. 1), σσ. 88-100. Ανακτήθηκε 29 Οκτωβρίου, 2016, από http://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/openjournal/article/view/9814
Ρέππα, Α. (2006). Ο ρόλος του Καθηγητή-Συμβούλου στην Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Στο Λιοναράκης, Α. (επίμ.). Ανοιχτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, Στοιχεία θεωρίας και πράξης. (σ.σ. 78-107). Αθήνα: Προπομπός.
Σοφός, Α. Κώστας, Α. Παράσχου, Β. (2015). Online Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση-Από τη Θεωρία στην Πράξη. Αθήνα: Κάλλιπος. Ανακτήθηκε από https://repository.kallipos.gr/handle/11419/182 20/8/2017
Σπανακά, Α.(χ.χ.). Σχεδιασμός, ανάπτυξη κι αξιοποίηση εκπαιδευτικού υλικού στην εξΑΕ. Υλικό Επιμόρφωσης για την ΑεξΑΕ. Κεφ. 8. Ε.Α.Π. Ανακτήθηκε από http://meae.eap.gr/el/actions/training/additional-training-material 21/8/2017
Χαρτοφύλακα, Α.Μ.(2011).Η διασφάλιση ποιότητας στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού Ανοιχτής και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης: διαμόρφωση κριτηρίων ποιότητας περιεχομένου (Αδημοσίευτη διδακτορική διατριβή). Πάτρα: ΕΑΠ