Το όνομά μου είναι Νέστωρ, Μέντωρ Νέστωρ


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Αξιολόγηση Αναθεώρηση του Συντάγματος Διοτίμα Ελευθερία Μαθητεία Μέντορας – Mentoring Νέστορας Ισότητα – Φεμινισμός
Αντώνιος Μανιάτης
Παρασκευή Μπάτρα
Περίληψη
Στη σχολική παιδεία εισήχθη νομοθετικά ο θεσμός του Μέντορα ως του καθοδηγητή του δόκιμου σχολικού εκπαιδευτικού. Θα μπορούσε να δημιουργηθεί με κομβικό όργανο το Μέντορα, και μία σειρά από άλλα αρχέτυπα όργανα, όπως ο Νέστορας και η Διοτίμα, που να συμβολίζουν και να προάγουν την Ελευθερία και την Ισότητα αντίστοιχα, στο πλαίσιο ενός ανθρωπομορφικού εκδημοκρατισμού του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο Νέστορας συνιστάται να αποτελέσει τη μετεξέλιξη του σχολικού συμβούλου και το πρότυπο για τους διδασκόμενους καθώς η παιδεία ενδείκνυται να είναι προορισμένη να διαπλάθει όχι απλώς, σύμφωνα με το ισχύον ελληνικό Σύνταγμα, ελεύθερους πολίτες αλλά κατά το αρχετυπικό πρότυπο του Νέστορα ελεύθερους πολίτες. Ο Μέντορας θα μπορούσε να καθιερωθεί ως το σύμβολο της εκπαιδευτικής μεθόδου της Μαθητείας γενικά, και ως προς την επίβλεψη της εκπόνησης ερευνητικών εργασιών των εκπαιδευόμενων. Η επίβλεψη συνιστάται αφενός να συμπληρώνεται από μία γυναίκα εκπαιδευτικό, οιονεί επιβλέπουσα, τη Διοτίμα, στο πλαίσιο ενός Δικτύου Μεντόρων και αφετέρου να υποστηρίζεται από έναν έμπειρο εκπαιδευτικό που θα επιτελεί τη λειτουργία του Νέστορα. Ο Μέντορας συνδέεται στενά, σε φιλοσοφικό επίπεδο, με το Νέστορα καθώς μαθητεύει τον εκάστοτε μαθητευόμενο σε μία πρακτική τέχνη, σε μία ευχέρεια κινήσεων, συνεπώς στην Ελευθερία. Τέλος, το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του θα μπορούσε να μετεξελιχθεί σε Παιδαγωγική Ακαδημαϊκή Δημοκρατία, καθ’ ομοίωση της συνταγματικής διατύπωσης ότι το πολίτευμα της Ελλάδας είναι Προεδρευόμενη Κοινοβουλευτική Δημοκρατία.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα