ΖΟΟΜάροντας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: σύγχρονες διδακτικές τεχνικές στην εξ αποστάσεως γλωσσική εκπαίδευση ξένων σπουδαστών/τριών στην ελληνική γλώσσα. Μία συμμετοχική έρευνα δράσης

Περίληψη
Η παρούσα εργασία αντλεί τη θεματική της από τη διδακτική της δεύτερης γλώσσας (Γ2), την εκπαίδευση ενηλίκων και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΕξΑΕ). Έχει ως στόχο να παρουσιάσει τρεις σύγχρονες αλλά σχετικά λίγο χρησιμοποιημένες διδακτικές τεχνικές στην εξ αποστάσεως γλωσσική εκπαίδευση ξένων σπουδαστών/τριών στην ελληνική γλώσσα: α) τη διαδικτυακή συνέντευξη από ειδικό, β) το ψηφιακό ταξίδι και γ) την ψηφιακή συνθετική εργασία (project). Αξιοποιεί ερευνητικά δεδομένα που συγκεντρώθηκαν κατά το ακαδημαϊκό έτος Οκτώβριος 2020-Ιούλιος 2021 στο Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας (ΣΝΕΓ) του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ). Χρησιμοποιήθηκαν ανοιχτά ερευνητικά εργαλεία, όπως η επιτόπια έρευνα με συμμετοχική παρατήρηση, το ημερολόγιο και οι αναλυτικές σημειώσεις της εκπαιδευτικού, η ποιοτική ανάλυση περιεχομένου (παραχθείσες εργασίες σπουδαστών/τριών), ημιδομημένες συνεντεύξεις και ελεύθερες συζητήσεις με τους/τις συμμετέχοντες/ουσες σπουδαστές/τριες. Η εργασία συζητά τη συμβολή των συγκεκριμένων διδακτικών τεχνικών στη βελτίωση των προσληπτικών και παραγωγικών γλωσσικών και ευρύτερα γνωστικών δεξιοτήτων, όπως επίσης και των κοινωνικών, συναισθηματικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων των σπουδαστών/τριών. Επιπλέον, συζητά τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν κατά την εφαρμογή των εν λόγω διδακτικών τεχνικών και προτεινόμενους ενδεικτικούς τρόπους αντιμετώπισης.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Τεύχος
- Τόμ. 11 Αρ. 5Α (2022)
- Ενότητα
- Άρθρα