| More

Συστήματα διαχείρισης μάθησης & σχολική εξ αποστάσεως ξενόγλωσση εκπαίδευση

Views: 576 Downloads: 743
Όλγα Μούστου

Περίληψη


Οι ιδιαίτερες οικονομικές, γεωγραφικές και κοινωνικές συνθήκες της Ελλάδας έχουν διαμορφώσει μια εκπαιδευτική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει πολλαπλές προκλήσεις και προβλήματα, που δυσχεραίνουν το εκπαιδευτικό έργο. Όμως, η ραγδαία ανάπτυξη του διαδικτύου και η εξέλιξη της τεχνολογίας προσφέρουν νέους τρόπους διδασκαλίας που δύνανται να λύσουν ή, τουλάχιστον, να περιορίσουν δραστικά πολλά προβλήματα. Στόχος της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των αντιλήψεων, των στάσεων και των συναισθημάτων των εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών για εξ αποστάσεως διδασκαλία με χρήση Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) (Learning Management System, LMS). Επικεντρωθήκαμε στο κατά πόσο η χρήση LMS υποστηρίζει και βοηθά τους εκπαιδευτικούς, ώστε να προωθηθεί η σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση (εξΑΕ). Πληθυσμός - στόχος της έρευνάς μας είναι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν σε δημόσια σχολεία ανά την Ελλάδα. Τα ευρήματα της μελέτης μας έδειξαν ότι οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί έχουν τη διάθεση να χρησιμοποιήσουν LMS, ανεξαρτήτως ηλικίας, επαγγελματικής εμπειρίας ή εξοικείωσής τους με τις νέες τεχνολογίες. Σε γενικές γραμμές θεωρούν πως μια τέτοια διδασκαλία θα έλυνε πολλά προβλήματα στην ξενόγλωσση δημόσια εκπαίδευση. Ωστόσο, έδειξαν έντονη δυσαρέσκεια και απογοήτευση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τονίζοντας πως είναι σχεδόν ανέφικτο να πραγματοποιηθούν τέτοιες προσπάθειες. Σημαντικά είναι και τα ευρήματα σχετικά με τα προβλήματα που εκτιμούν ότι θα αντιμετωπίζουν στη χρήση LMS. Παρά όμως το ότι νιώθουν απογοητευμένοι από την ανεπάρκεια του εκπαιδευτικού συστήματος, οι ίδιοι συνεχίζουν να ενημερώνονται και θεωρούν πως η εφαρμογή σχολικής ξενόγλωσσης εξΑΕ θα προωθήσει σε μεγάλο βαθμό τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών και θα βελτιώσει το εκπαιδευτικό τους έργο.

Λέξεις κλειδιά


Εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ); ξενόγλωσση εκπαίδευση

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.94

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.