e-mandoulides και Αντίστροφη Τάξη: δεδομένα από τα δύο πρώτα έτη εφαρμογής


Δημοσιευμένα: Nov 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση εφαρμογές Αντίστροφη Τάξη
Δημήτριος Χατζάκης
Περίληψη

H παρούσα ανακοίνωση αποτελεί μια συμβολή στη μελέτη της σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, θα εξετάσουμε το πώς φαίνεται να εφαρμόζεται η Αντίστροφη Τάξη (Flipped Classroom) στα Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη στη Β’ και Γ’ Γυμνασίου μέσα από τις απαντήσεις που έδωσαν διδάσκοντες και διδασκόμενοι στα ερωτηματολόγια στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν από τον ίδιο τον φορέα κατά τα σχολικά έτη 2012-2013 και 2013-2014. Από το συγκεκριμένο υλικό προκύπτει ότι η εφαρμογή της Αντίστροφης Τάξης στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ίδρυμα παρουσιάζει διάφορα θετικά στοιχεία όπως ότι τα βιντεομαθήματα που παρέχονται στα πλαίσια της Αντίστροφης Τάξης βοηθούν στην κατανόηση του μαθήματος. Από την άλλη πλευρά, δε φαίνεται να έχουν ενταχθεί ακόμα σε επαρκή βαθμό στη διδακτική πράξη, αφού η πλειοψηφία των μαθητών δήλωσε ότι τα παρακολουθεί μόνο όταν αυτό ζητείται από τον διδάσκοντα, δεν τα παρακολουθεί αν δεν έχει χρόνο και ότι η παράδοση του μαθήματος δε φαίνεται να έχει αλλάξει σε σημαντικό βαθμό λόγω της Αντίστροφης Τάξης. 

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β