Η Αυτο-αξιολόγηση Ενηλίκων Εκπαιδευόμενων σε Προγράμματα Εκπαίδευσης από Απόσταση


Δημοσιευμένα: Jun 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
αυτο-αξιολόγηση εκπαιδευομένων εκπαίδευση ενηλίκων εκπαίδευση από απόσταση
Ελένη Γιαννακοπούλου
Περίληψη
Στην εισήγηση παρουσιάζονται ευρήματα μιας εμπειρικής έρευνας των απόψεων ενηλίκων εκπαιδευομένων για την αυτο-αξιολόγηση των μαθησιακών τους δραστηριοτήτων και των δυσκολιών που εκτιμούν ότι θα αντιμετώπιζαν από την εφαρμογή πρακτικών αυτο-αξιολόγησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 74 ενήλικοι άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι παρακολουθούσαν προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών από απόσταση. H συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ημι-δομημένες συνεντεύξεις, από την ανάλυση των οποίων προέκυψαν θετικές προσεγγίσεις των ενηλίκων εκπαιδευομένων στην αυτο-αξιολόγηση. Παράλληλα, εντοπίστηκαν επιδράσεις των σχολικών εμπειριών των εκπαιδευομένων στην νοηματοδότηση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, με συνέπεια να αναδεικνύονται ασυμβατότητες μεταξύ ατομικών εκπαιδευτικών στόχων και κατανόησης των όρων της αυτο-αξιολόγησης. Ειδικότερα, η αυτο-αξιολόγηση προσεγγίζεται ως «μέτρηση», η οποία δίνει έμφαση στο προϊόν της εκπαίδευσης ή ως «διαχείριση», η οποία εστιάζεται στις διαδικασίες μάθησης, αποδίδοντας όμως στον εκπαιδευτή αυξημένες αρμοδιότητες ρυθμιστή του αποτελέσματος της αξιολόγησης. Ο αναστοχασμός του νοήματος των παρελθόντων και παρόντων εμπειριών αξιολόγησης αποτελεί διαδικασία που επιτρέπει τη διάκριση μεταξύ αξιολόγησης της μάθησης και αξιολόγησης της επίδοσης. Επομένως, η ευχέρεια αυτο-αξιολόγησης των εκπαιδευομένων αποκτά πρωτεύουσα σημασία στην εκπαίδευση ενηλίκων ατόμων από απόσταση, στην οποία η αυτo-κατεύθυνση της μάθησης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας κάθε εκπαιδευτικού στόχου.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα