Η Αυτο-αξιολόγηση Ενηλίκων Εκπαιδευόμενων σε Προγράμματα Εκπαίδευσης από Απόσταση
Δημοσιευμένα:
Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
αυτο-αξιολόγηση εκπαιδευομένων εκπαίδευση ενηλίκων εκπαίδευση από απόσταση
Περίληψη
Στην εισήγηση παρουσιάζονται ευρήματα μιας εμπειρικής έρευνας των απόψεων ενηλίκων εκπαιδευομένων για την αυτο-αξιολόγηση των μαθησιακών τους δραστηριοτήτων και των δυσκολιών που εκτιμούν ότι θα αντιμετώπιζαν από την εφαρμογή πρακτικών αυτο-αξιολόγησης. Στην έρευνα συμμετείχαν 74 ενήλικοι άνδρες και γυναίκες, οι οποίοι παρακολουθούσαν προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών από απόσταση. H συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με ημι-δομημένες συνεντεύξεις, από την ανάλυση των οποίων προέκυψαν θετικές προσεγγίσεις των ενηλίκων εκπαιδευομένων στην αυτο-αξιολόγηση. Παράλληλα, εντοπίστηκαν επιδράσεις των σχολικών εμπειριών των εκπαιδευομένων στην νοηματοδότηση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, με συνέπεια να αναδεικνύονται ασυμβατότητες μεταξύ ατομικών εκπαιδευτικών στόχων και κατανόησης των όρων της αυτο-αξιολόγησης. Ειδικότερα, η αυτο-αξιολόγηση προσεγγίζεται ως «μέτρηση», η οποία δίνει έμφαση στο προϊόν της εκπαίδευσης ή ως «διαχείριση», η οποία εστιάζεται στις διαδικασίες μάθησης, αποδίδοντας όμως στον εκπαιδευτή αυξημένες αρμοδιότητες ρυθμιστή του αποτελέσματος της αξιολόγησης. Ο αναστοχασμός του νοήματος των παρελθόντων και παρόντων εμπειριών αξιολόγησης αποτελεί διαδικασία που επιτρέπει τη διάκριση μεταξύ αξιολόγησης της μάθησης και αξιολόγησης της επίδοσης. Επομένως, η ευχέρεια αυτο-αξιολόγησης των εκπαιδευομένων αποκτά πρωτεύουσα σημασία στην εκπαίδευση ενηλίκων ατόμων από απόσταση, στην οποία η αυτo-κατεύθυνση της μάθησης αποτελεί καθοριστικό παράγοντα επιτυχίας κάθε εκπαιδευτικού στόχου.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).