Η «υβριδική» λεγόμενη Ομαδική Συμβουλευτική Συνάντηση στο Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
υβριδικές Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις συγχρονική πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Elluminate Live!
Αντώνης Κ. Πετρίδης
Γεώργιος Δεληγιαννάκης
Στυλιανή Σουβατζή
Μιχάλης Επιφανίου
Περίληψη
Η ανακοίνωση επικεντρώνεται στις ούτω καλούμενες «υβριδικές» Ομαδικές Συμβουλευτικές Συναντήσεις (ΟΣΣ) στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) και πιο συγκεκριμένα στο Πτυχιακό Πρόγραμμα «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό». Ο όρος «υβριδικές ΟΣΣ» περιγράφει το ιδιάζον εκείνο είδος ΟΣΣ, με το οποίο το ΑΠΚΥ επιχειρεί να εξυπηρετήσει διδακτικές ομάδες των οποίων ο φοιτητικός πληθυσμός είναι διάσπαρτος ανά την ελλαδική και κυπριακή επικράτεια σε βαθμό που η φυσική παρουσία των φοιτητών στη συνάντηση καθίσταται δυσχερής. Η «υβριδικότητα» της συνάντησης έγκειται στο γεγονός ότι μέρος του ακροατηρίου είναι παρόντες στην αίθουσα διδασκαλίας, ενώ οι λοιποί φοιτητές συνδέονται με την αίθουσα μέσω της συγχρονικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης ElluminateLive! Η ανακοίνωση περιγράφει αναλυτικά τις συνθήκες και τις ανάγκες οι οποίες υπαγόρευσαν τη χρήση αυτής της ιδιάζουσας μορφής του μεικτού τρόπου διδασκαλίας στο ΑΠΚΥ, το οποίο εδρεύει μεν στην Κύπρο αλλά οι φοιτητές του προέρχονται κυρίως από την Ελλάδα. Στην ανακοίνωση εκτίθενται επίσης αδρομερώς οι τεχνικές προδιαγραφές της συγχρονικής πλατφόρμας τηλεκπαίδευσης ElluminateLive!, η οποία αποτελεί το βασικό εργαλείο των «υβριδικών» ΟΣΣ. Επιπλέον, αναλύονται οι μεθοδολογικές και παιδαγωγικές προϋποθέσεις της υβριδικής συνάντησης και οι διαδικασίες που ακολουθούνται από τους Καθηγητές-Συμβούλους κατά τη διεκπεραίωσή της. Δεν παραλείπεται αναφορά επίσης στις συνηθέστερες δυσκολίες και προβλήματα που οι Καθηγητές-Σύμβουλου αντιμετωπίζουν κατά τη διάρκεια των συναντήσεων αυτών. Η ανακοίνωση καταλήγει απαριθμώντας αριθμό Βέλτιστων Πρακτικών για τη διεξαγωγή τέτοιας υβριδικής Ομαδικής Συμβουλευτικής Συνάντησης. 
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β