| More

Τεχνικές, επικοινωνιακή διεργασία και φάσεις ανάπτυξης ομάδας εκπαιδευόμενων σε ένα πρόγραμμα κατάρτισης ενηλίκων στη μεθοδολογία των προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων – Αξιολόγηση του προγράμματος με τη χρήση της πλατφόρμας Wiki

Views: 721 Downloads: 1365
Νικόλαος Χολέβας, Ευαγγελία Σιαφαρίκα

Περίληψη


Στo παρόν άρθρο παρουσιάζεται ένα πρόγραμμα κατάρτισης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη μεθοδολογία των σχεδίων εργασίας που εφαρμόζονται σε προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων με έμφαση στην Αγωγή Υγείας. Σε ένα πρόγραμμα κατάρτισης ενηλίκων είναι σημαντικό να προωθείται η ενεργητική συμμετοχή των εκπαιδευόμενων στη διεργασία της μάθησης, να αξιοποιούνται οι εμπειρίες και οι γνώσεις τους και οι σχέσεις εκπαιδευτή-εκπαιδευόμενων να βασίζονται στην αμεσότητα, την ειλικρίνεια, τη συνεργασία. Γι αυτό αποτελεί αποφασιστικής σημασίας παράγοντα για την εκπαίδευση ενηλίκων ο ρόλος του εκπαιδευτή, αφενός ως προς την ικανότητά του να λαμβάνει υπόψη τις αρχές μάθησης ενηλίκων και τα χαρακτηριστικά της ομάδας των εκπαιδευόμενων κατά το σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος και αφετέρου ως προς τις επικοινωνιακές, συνεργατικές και οργανωτικές του δεξιότητες. Για να ισχύσουν αυτά τα χαρακτηριστικά πρέπει ο εκπαιδευτής κατά το σχεδιασμό ενός προγράμματος κατάρτισης ενηλίκων να λάβει υπόψη τις αρχές μάθησης ενηλίκων, να χρησιμοποιήσει εκπαιδευτικές τεχνικές που ενισχύουν την ενεργητική μάθηση, να αξιοποιήσει σωστά τα εποπτικά μέσα και τον εκπαιδευτικό χώρο και να εφαρμόσει τις αρχές της επικοινωνίας. Η αξιολόγηση του προγράμματος βασίστηκε τόσο στην άμεση παρατήρηση και στο βίωμα από τους ίδιους τους επιμορφωτές, με στόχο τον εντοπισμό των αποκλίσεων, όσο και στην επεξεργασία ανοιχτών ερωτήσεων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας wiki.

Λέξεις κλειδιά


εκπαίδευση ενηλίκων; Σχολικές Δραστηριότητες; εργασία σε ομάδες; μελέτη περίπτωσης; προβολή εκπαιδευτικής ταινίας; πρακτική άσκηση; κατασκευή εργαλείων εργασίας; αμφίδρομη επικοινωνία; εξελικτική πορεία της ομάδας; πλατφόρμα wiki

Πλήρες Κείμενο:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.12681/icodl.67

Εισερχόμενη Αναφορά

  • Δεν υπάρχουν προς το παρόν εισερχόμενες αναφορές.