Wikis - η αξιοποίησή τους στη σχολική τάξη: το μάθημα ασύγχρονης εκπαίδευσης ΔΚΕΕ 05


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Διαδικτυακή μάθηση ενεργή μάθηση συνεργατική μάθηση διαδίκτυο wiki
Ξανθή Χουλιάρα
Μαρία Φρέντζου Ροδοκανάκη
Κωνσταντίνος Αντωνίου
Περίληψη

Οι αδιάκοπες εξελίξεις στο χώρο της τεχνολογίας και του διαδικτύου έχουν ευνοήσει την αξιοποίηση των τεχνολογιών Web 2.0, δηλαδή μιας δεύτερης γενιάς διαδικτυακών υπηρεσιών βασισμένων στη συμμετοχή και στη συνεργασία των χρηστών, και στο χώρο της εκπαίδευσης. Σημαντικό μέρος των τεχνολογιών Web 2.0 αποτελούν τα Wikis, τα οποία παρέχουν ιδιαίτερα ευνοϊκές συνθήκες για συνεργατική μάθηση. Τα Wikis σήμερα είναι πολύ δημοφιλή στους χρήστες λόγω των πολλών δυνατοτήτων που προσφέρουν. Στην εκπαίδευση χρησιμοποιούνται ως εργαλείο ή αποτελούν μέρος καλά σχεδιασμένων δραστηριοτήτων. Στην παρούσα εργασία, σκοπός είναι η διερεύνηση των wikis και η αξιοποίησή τους στη σχολική τάξη. Προς αυτή την κατεύθυνση παρουσιάζεται ένα μάθημα ασύγχρονης ηλεκτρονικής μάθησης που υλοποιήθηκε από το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Στην παρούσα μελέτη περίπτωσης παρουσιάζεται αναλυτικά το εννοιολογικό πλαίσιο του Wiki, μια ιστορική αναδρομή, τα οφέλη για την εκπαίδευση, οι στόχοι του εξ αποστάσεως μαθήματος,  η δομή του, τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ο εκτιμώμενος χρόνος εργασίας, η μεθοδολογία,  η ταυτότητα των εκπαιδευομένων και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων.

                        

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β