Μελέτη περίπτωσης αξιοποίησης των ΤΠΕ στη Γεωγραφία Στ τάξης του Δημοτικού Σχολείου
Περίληψη
Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας και ειδικότερα το εκπαιδευτικό λογισμικό μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές να ξεπεράσουν πρότερες ιδέες και αντιλήψεις και να οδηγηθούν στην εννοιολογική αλλαγή και την ανακάλυψη της επιστημονικής γνώσης.
Το εκπαιδευτικό λογισμικό βοηθάει στη δημιουργία πλούσιου και ελκυστικού μαθησιακού περιβάλλοντος που ενεργοποιεί το μαθητή (Παπαδόπουλος, 2000). Η αξιολόγησή του, θεωρείται δύσκολη διαδικασία αλλά εξαιρετικά αναγκαία ιδιαίτερα σε σχέση με την αποτελεσματικότητά του στη μαθησιακή διαδικασία.
Στην παρούσα εργασία αναλύεται η οργάνωση δύο διδακτικών παρεμβάσεων με τη χρήση λογισμικών στη Γεωγραφία της Στ Δημοτικού στην ενότητα «Η γη ως ουράνιο σώμα», με στόχο την αποτίμηση της αποτελεσματικότητάς τους σε σχέση με την αναδιοργάνωση των αρχικών αναπαραστάσεων των μαθητών και με το είδος του λογισμικού. Το θέμα επιλέχτηκε λόγω των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου να αντιληφθούν ζητήματα που αφορούν στη Γη ως ουράνιο σώμα όπως είναι καταγεγραμμένο και στη διεθνή βιβλιογραφία (Vosniadou & Brewer, 1992, 1994, Baxter 1989, κ.α.). Παρουσιάζονται τα στάδια της έρευνας, η επεξεργασία των αποτελεσμάτων και καταγράφονται τα συμπεράσματα.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β