Η πολυμορφική καθοδήγηση (e-mentoring) μεταξύ e-mentor και e-mentee ως εργαλείο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Ελένη Νιάρχου
Ευαγγελία Μανούσου
Αντώνης Λιοναράκης
Περίληψη

Οι διαρκείς εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο επιτάσσουν την αλλαγή μοντέλου για τη μείωση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων μέσα από την εφαρμογή νέων ποιοτικότερων προσεγγίσεων στο ευρύτερο πλαίσιο των σύγχρονων διαδικτυακών εκπαιδευτικών μορφών εκπαίδευσης. Στην παρούσα μελέτη θα παρουσιαστεί ο ρόλος της πολυμορφικής καθοδήγησης (e-mentoring) ως εργαλείο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης καθώς και ο ρόλος του καθοδηγητή (e-mentor) και του καθοδηγούμενου (e-mentee) στη μαθησιακή διαδικασία. Επίσης θα παρουσιαστούν τρόποι ενίσχυσης και ενθάρρυνσης της συμμετοχής των καθοδηγούμενων (e- mentees) σε ένα πρόγραμμα καθοδήγησης (e – mentoring) στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι επαγγελματικοί στόχοι, οι προσδοκίες του μέντορα και του καθοδηγούμενου, η εξέλιξη της σταδιοδρομίας, η εποικοδομητική ανατροφοδότηση, ο ενθουσιασμός, το κίνητρο, οι τεχνικές μάθησης και η επαγγελματική ανάπτυξη μπορούν όλα να επιτευχθούν όταν ο καθοδηγούμενος λαμβάνει οδηγίες και καθοδήγηση από έναν μέντορα. Η πολυμορφική καθοδήγηση βοηθά στη σύνδεση του e-mentor με τον e-mentee μέσα από μια μεντορική σχέση που τους δίνει τη δυνατότητα να μάθουν ο ένας από τον άλλο. Μέσα από μια εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση παρουσιάζεται η συμβολή της πολυμορφικής καθοδήγησης (e-mentoring) και των πιθανών πλεονεκτημάτων του ενώ ο κύριος τομέας συνεισφοράς της συγκεκριμένης μελέτης είναι να παρέχει τα απαραίτητα βήματα για την προώθηση ενός προγράμματος e-mentoring στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα