Εφαρμογή καινοτομικών εργαλείων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε σχολική τάξη


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Διάγραμμα Αιτίου – Αποτελέσματος Μοντέλο Αριστείας του EFQM Σχέσεις μαθητών–εκπαιδευτικών Βελτίωση της ποιότητας
Ιωάννης Γαλανάκης
Μαρία Μαλαγκονιάρη
Κλεοπάτρα Ντέλιου
Περίληψη
Η χρήση των εργαλείων και μοντέλων ποιότητας στην Εκπαίδευση αποτελεί μία νέα προσέγγιση που αρχίζει και αναπτύσσεται στη χώρα μας. Διευθυντές, δάσκαλοι, γονείς αλλά και κρατικοί φορείς συνειδητοποιούν την επιτακτική ανάγκη εφαρμογής της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας στο χώρο της Εκπαίδευσης. Στην παρούσα εισήγηση περιγράφεται η εφαρμογή του συνδυασμού ενός βασικού εργαλείου ποιότητας και ενός μοντέλου ποιότητας σε επίπεδο σχολικής τάξης. Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο 21ο Ενιαίο Λύκειο Αθήνας, όπου κατόπιν συζήτησης με 33 μαθητές, 5 καθηγητές, την υποδιευθύντρια και τον διευθυντή του σχολείου, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εφαρμογή του Διαγράμματος Αιτίου – Αποτελέσματος (Cause and Effect) και του εργαλείου αυτό-αξιολόγησης, του μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας του EFQM (European Foundation for Quality Management) σε επίπεδο σχολικής τάξης προσεγγίζοντας το θέμα «σχέσεις μαθητών – εκπαιδευτικών εντός και εκτός σχολικής τάξης».
Η εφαρμογή αυτή αποτελεί καλή πρακτική και αποδεικνύει πώς απλά εργαλεία ποιότητας μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα σχολεία και να ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον και τη συμμετοχή των μαθητών οι οποίοι αποτελούν τον αποδέκτη και ταυτόχρονα τον συνδημιουργό της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι απόψεις και αντιλήψεις τους πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη όσον αφορά στη βελτίωση της ποιότητας της Εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα
Βιογραφικά Συγγραφέων
Ιωάννης Γαλανάκης
Οικονομολόγος BSc
Μαρία Μαλαγκονιάρη
Οικονομολόγος BSc
Κλεοπάτρα Ντέλιου, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών & Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο ΣΕΠ

Διδάσκουσα