Η Συμβολή των «Κοινωνικών» Εργαλείων Web 2.0 στην Οικοδόμηση της Συνεργατικής Γνώσης


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
κοινωνικά εργαλείων web 2.0 συνεργατική μάθηση εξ αποστάσεως εκπαίδευση δια βίου μάθηση
Τριανταφυλλιά Σύβακα
Αθηνά Γκινούδη
Περίληψη
Τα κοινωνικά λογισμικά, τα οποία χρησιμοποιούνται καθημερινά από τους νέους, έχουν ήδη αλλάξει τον τρόπο που οι μαθητές προσλαμβάνουν την πληροφορία και τη γνώση. Σε συνέχεια αυτών, η εισαγωγή των «κοινωνικών» εργαλείων web 2.0 στην εκπαίδευση καθιστούν τη μαθησιακή διαδικασία πιο οικεία και ελκυστική διευκολύνουν την ομαδοσυνεργατική μάθηση, τη δημιουργία συνθετικών εργασιών και μέσω της επικοινωνίας απομακρυσμένων σχολείων καλλιεργούν την διαπολιτισμικότητα. Η εκπαίδευση είναι τώρα ανεξάρτητη από χρόνο και τόπο, μπορεί και γίνεται εξατομικευμένη, ανταποκρινόμενη στα ενδιαφέροντα του κάθε μαθητή, ενώ παρέχονται πολλαπλές δυνατότητες αναζήτησης και επεξεργασίας δεδομένων. Η εργασία αυτή προσπαθεί να διερευνήσει κατά πόσο η εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης, με διαδικτυακή συνεργασία από απόσταση μαθητών από διάφορα Σχολεία Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης συμβάλλει στην προετοιμασία μαθητών για την αυτορρύθμιση της διαδικασίας μάθησης, βελτιώνει τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, καθώς και τις δεξιότητες στην χρήση και αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Τα συμπεράσματα παρουσιάζονται μέσα από 4 μελέτες περίπτωσης δημιουργίας διαδικτυακών μαθησιακών κοινoτήτων μέσα από πλατφόρμες wiki, στις οποίες συνεργάστηκαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από απομακρυσμένα Σχολεία. Η εξ αποστάσεως συνεργασία περιελάμβανε ποικιλία εκπαιδευτικών τεχνικών, τηλεδιασκέψεις και ανταλλαγή επισκέψεων, ενώ ο ρόλος των εκπαιδευτικών ήταν υποστηρικτικός με έμφαση να δίνεται στην ενίσχυση της διαδικασίας της μάθησης, στην ενεργοποίηση όλου του μαθητικού δυναμικού και όχι απαραίτητα στο τελικό προϊόν.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β