Σχεδιασμός και Υλοποίηση ενός Προγράμματος Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο μάθημα των Μαθηματικών
Περίληψη
Τις τελευταίες δεκαετίες οι ραγδαίες εξελίξεις σε όλους τους τομείς-κοινωνικούς, πολιτικούς, οικονομικούς και τεχνολογικούς-επαναπροσδιορίζουν τον ρόλο του σχολείου, επιβάλλοντας αλλαγές στις μαθησιακές διεργασίες. Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών (Πρόγραμμα Σπουδών, 2011) στοχεύουν στο να αναπτύξουν οι μαθητές-και μελλοντικά πολίτες-δεξιότητες με τις οποίες θα μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις προκλήσεις της νέας εποχής. Ένας από τους στόχους αυτούς αποτελεί και η βελτίωση των δεξιοτήτων στα Μαθηματικά. Τα Λογισμικά των Μαθηματικών και η ενσωμάτωσή τους στην διδασκαλία μπορούν να γίνουν το μέσο που θα συμβάλλει στην οικοδόμηση της γνώσης, καθώς δίνουν τη δυνατότητα με την κατάλληλη αξιοποίηση, να ενεργοποιήσουν τους μαθητές και να βελτιώσουν την ποιότητα της προσφερόμενης εκπαίδευσης. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης ενός σχολείου δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Αττικής, στο οποίο εφαρμόστηκε μια συμπληρωματική εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση που αφορούσε το μάθημα των Μαθηματικών. Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή της παρούσης εκπαιδευτικής παρέμβασης βασίστηκε στο Claroline, ένα Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου Μάθησης, αξιοποίησε το GeoGebra, μια ελεύθερη και πολλών πλατφόρμων εφαρμογή μαθηματικών για όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης, χρησιμοποίησε ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, δημιουργώντας έτσι ένα πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, συμπληρωματικό της συμβατικής και προβλεπόμενης από το Πρόγραμμα Σπουδών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Τμήμα Β
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).