«Εισαγωγή στη χρήση Η/Υ για δημοσίους υπαλλήλους»: σχεδιάζοντας διδακτικά κατά Mezirow και κατά Freire


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Μετασχηματίζουσα μάθηση Mezirow Εκπαίδευση για την Κοινωνική αλλαγή Freire Σχεδιασμός διδακτικής ενότητας Εκπαίδευση στους Η/Υ Δημόσιοι υπάλληλοι
Γεώργιος Πανσεληνάς
Περίληψη
Οι θεωρίες των Freire (2006) και Mezirow (2007) αποτελούν δύο από τις βασικότερες θεωρίες της εκπαίδευσης ενηλίκων, οι οποίες έχουν επηρεάσει το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων παγκοσμίως. Ο Mezirow και οι συνεργάτες του, με τη χειραφέτηση του εκπαιδευόμενου μέσω της ελεύθερης διαλογικής συζήτησης και της ανάπτυξης κριτικού στοχασμού, επιδιώκουν για κάθε εκπαιδευόμενο το μετασχηματισμό της οπτικής του ώστε να ξεπεράσει τις δυσλειτουργικές του παραδοχές. Από την άλλη, ο Freire οραματίζεται τη δράση για την κοινωνική αλλαγή ως αναπόφευκτο αποτέλεσμα της εκπαίδευσης επικεντρώνοντας στα προβλήματα των εκπαιδευομένων μέσα στο δεδομένο κοινωνικό-πολιτισμικό-οικονομικό πλαίσιο. Με βάση τις δύο αυτές οπτικές, επιχειρούμε να δημιουργήσουμε δύο διαφορετικά διδακτικά σχέδια, ένα για κάθε θεωρία, που αφορούν στην εκπαίδευση δημοσίων υπαλλήλων στη «Χρήση Η/Υ». Οι προτεινόμενες διδακτικές ενότητες είναι δυνατό να λειτουργήσουν ως παραδείγματα εφαρμογής της θεωρίας στο σχεδιασμό προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β