Αξιοποίηση του LAMS για τη σχεδίαση διαδικτυακών δραστηριοτήτων: στάσεις φοιτητών σχετικά με το ρόλο του εκπαιδευτή και τις κατηγορίες εργαλείων LAMS


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
μαθησιακές δραστηριότητες LAMS εξ αποστάσεως εκπαίδευση εμπειρική έρευνα
Όλγα Φράγκου
Δημήτριος Δαούσης
Σπυρίδων Λαζαρόπουλος
Περίληψη
Η εισαγωγή μοντέλων μικτής μάθησης σε Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) εκπαιδευτικών οργανισμών και Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης αποτελεί κυρίαρχη τάση για την παροχή Ανοικτής και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΑΕξΑΕ). Σκοπός της παρούσας πιλοτικής έρευνας, αποτέλεσε η διερεύνηση της χρήσης του Learning Activity Management System (LAMS) στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πρακτικής του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Η παρούσα εργασία παρουσιάζει τα πιλοτικά δεδομένα εμπειρικής έρευνας, περιορισμένης έκτασης, που διεξήχθη στο ΕΑΠ από την ερευνητική ομάδα σχεδίασης δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (ΕΕΥΕΜ). Για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας, σε (1) Θεματική Ενότητα (ΘΕ) ανά Σχολή του ΕΑΠ κατά το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013, σε περιορισμένη πιλοτική βάση, σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν, εφαρμόστηκαν και αξιολογήθηκαν ακολουθίες μαθησιακών δραστηριοτήτων LAMS με τη σύμπραξη Μελών Συνεργαζόμενου Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΣΕΠ) του ΕΑΠ και μεθοδολογία επιλεγμένη από το ΕΕΥΕΜ. Συγκεντρώθηκαν ποσοτικά δεδομένα, σε περιορισμένο ωστόσο αριθμό δείγματος, τα οποία ανέδειξαν: α) κυρίαρχες στάσεις των φοιτητών στο ρόλο του εκπαιδευτή κατά τη διάρκεια υλοποίησης μίας διαδικτυακής δραστηριότητας στο LAMS, β) τα Εργαλεία Πληροφόρησης ως περισσότερο σημαντικά, έπειτα τα Εργαλεία Αξιολόγησης και Ανατροφοδότησης και τέλος τα Εργαλεία Συνεργασίας.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β