Εφαρμογή ενός μετασχηματιστικού μοντέλου μικτής μάθησης στη διδασκαλία του Scratch σε σχέση με τους μαθησιακούς τύπους των μαθητών
Δημοσιευμένα:
Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
μικτή μάθηση προγραμματισμός Scratch
Περίληψη
Στην παρούσα έρευνα εξετάζεται αν η εφαρμογή ενός μετασχηματιστικού μοντέλου μικτής μάθησης στη διδασκαλία του Scratch σε μαθητές Γ’ Γυμνασίου οδηγεί α) σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα και β) σε μεγαλύτερη συμμετοχή των μαθητών, λόγω της εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε σχέση και με τους μαθησιακούς τους τύπους. Τα δομικά στοιχεία του εφαρμοζόμενου μοντέλου ήταν κατανεμημένα σε δέκα άξονες: ανακαλυπτική μάθηση, παιχνιδοκεντρική μάθηση, αυθεντική μάθηση, συνεργατική μάθηση, γνωστική σκαλωσιά, ανατροφοδότηση, αξιολόγηση, πλατφόρμα μάθησης και περιβάλλον προγραμματισμού. Η διδασκαλία του μαθήματος υποστηρίχθηκε από την πλατφόρμα μάθησης Moodle ενώ για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο «Δείκτης μαθησιακού στυλ» (Index of Learning Styles), ένα ερωτηματολόγιο αποδοχής του μοντέλου μικτής μάθησης, οι εκτιμώμενες ώρες συμμετοχής των μαθητών στηνπλατφόρμα από το σπίτι τους, οι ατομικές επιδόσεις των μαθητών και οι ομαδικές εργασίες τους στο μάθημα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η εξ αποστάσεως συμμετοχή των μαθητών είχε μία δυνατή θετική σχέση, στατιστικά σημαντική, με το βαθμό αποδοχής του μοντέλου μικτής μάθησης και ότι δε σχετιζόταν ούτε με τους μαθησιακούς τύπους των μαθητών ούτε με τις ατομικές τους επιδόσεις. Επίσης η σύγκριση με προηγούμενη έρευνα έδειξε στατιστικά σημαντικά καλύτερα αποτελέσματα τόσο στο δείκτη πολυπλοκότητας των εργασιών όσο και στο πλήθος των δομικών τους στοιχείων. Συμπεραίνεται λοιπόν ότι η εφαρμογή του προτεινόμενου μοντέλου μικτής μάθησης μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη εξ αποστάσεως συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα, ότι είναι κατάλληλο για όλους τους μαθησιακούς τύπους των μαθητών και ότι βοηθάει στη δημιουργία καλύτερων εργασιών.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).