Δημιουργική μάθηση μέσα από την οπτική αφήγηση. Η παράλληλη πορεία της Σκέψης και της Τέχνης μέσα από μια διαδικτυακή διήγηση


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
οπτική αφήγηση διαδικτυακή μάθηση τέχνη και σχεδιασμός μάθηση ενηλίκων οπτική επικοινωνία δημιουργικότητα οπτική σκέψη θεωρία της μετασχηματίζουσας μάθησης πολλαπλή νοημοσύνη εκπαιδευτικός σχεδιασμός
Ευαγγελία Κυριτσοπούλου
Περίληψη
Η εργασία εστιάζει στην προσπάθεια να οπτικοποιηθούν έννοιες και εκπαιδευτικά περιεχόμενα, τα οποία έχουν μεγάλο εύρος και πολυπλοκότητα και που προέρχονται από διαφορετικές επιστημονικές περιοχές με τη βοήθεια της τέχνης και του design. Με αφορμή την διαδικτυακή αφήγηση με θέμα την ‘Παράλληλη πορεία της Σκέψης και της Τέχνης’ από την αρχαιότητα μέχρι τον 19ο αιώνα, θα εξερευνηθούν οι δυνατότητες μιας πρότασης για άνοικτή, άτυπη μάθησης στο διαδίκτυο. Ο σκοπός της διήγησης είναι η ανάπτυξη ενός ψηφιακού κολάζ που θα έχει τη λειτουργία μιας αναστοχαστικής εγκυκλοπαίδειας. Στη βασική της δομή, η αφήγηση χωρίζεται σε τρεις ξεχωριστές ενότητες, οι οποίες αναπτύσσονται οπτικά μέσα από τρια περιβάλλοντα με διαφορετικά αισθητικά και οπτικά στοιχεία: • Την εποχή της Φύσης • Την εποχή του Θεού και  • Την εποχή του Ανθρώπου Για την δημιουργία της αφήγησης χρησιμοποιήθηκαν συγκεκριμένα προγράμματα γραφικών και πολυμεσικών εφαρμογών, τα οποία επιτρέπουν απεριόριστη οριζόντια και κάθετη κύλιση (scrolling) και την ανάπτυξη μιας αφήγησης πολλών επιπέδων. Τα συστατικά στοιχεία (φωτογραφίες, σκίτσα, κολάζ, γραφικά, βίντεο και ηχητικά) έχουν δεχθεί επεξεργασία με δημιουργικά υπολογιστικά προγράμματα. Το θεωρητικό υπόβαθρο προέρχεται από την Μετασχηματιστική θεωρία του Mezirow, την Οπτική Σκέψη του Arheim και τη Θεωρία της Πολλαπλής Νοημοσύνης του Gardner. Η αφήγηση δεν επιδώκεται να φτάσει σε μια τελική μορφή αλλά βρίσκεται υπό συνεχή επεξεργασία μέσα από την αξιοποίηση διαφορετικών επιστημονικών και καλλιτεχνικών προσεγγίσεων.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β