Προοδευτική Παιδαγωγική και Εξατομικευμένη Ηλεκτρονική Μάθηση: Dalton Plan και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Μια Συγκριτική Θεώρηση

Δημοσιευμένα:
Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Dalton Plan Eξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Εξατομικευμένη Ηλεκτρονική Μάθηση
Περίληψη
Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στην ανάλυση δυο μεθόδων διδασκαλίας, των οποίων η γένεση άπτεται στα τέλη του 19ου αιώνα με αρχές του 20ου αιώνα. Οι δυο μέθοδοι διδασκαλίας είναι το δια ζώσης σύστημα διδασκαλίας Dalton Plan, που βασίζεται στις παραδοχές της προοδευτικής εκπαίδευσης και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Σκοπός της εργασίας ήταν να προβεί σε μια συγκριτική θεώρηση των δυο μεθόδων διδασκαλίας και να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα. Τα ερωτήματα που μας απασχόλησαν στην παρούσα εργασία είναι: Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά και οι βασικές αρχές που διέπουν τις εν λόγω μεθόδους διδασκαλίας; Ποια είναι η σχέση τους με τις νέες τεχνολογίες και πιο συγκεκριμένα με την ηλεκτρονική εξατομικευμένη μάθηση; Πώς δυο μέθοδοι διδασκαλίας με διαφορετική προσέγγιση (η μια δια ζώσης και η άλλη εξ αποστάσεως) μπορούν να συγκλίνουν σε πολλά σημεία; Πώς μια εναλλακτική ζώσης μέθοδος διδασκαλίας όπως το Dalton Plan μπορεί με τη χρήση των νέων τεχνολογιών να γίνει πιο καινοτόμα και παιδαγωγικά αξιοποιήσιμη από την παρούσα ηλεκτρονική μάθηση που γίνεται εξ αποστάσεως;
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).