Νέο πρόγραμμα σπουδών στο Νηπιαγωγείο: ερμηνευτική προσέγγιση των στοιχείων της παιδαγωγικής του Κριτικού Γραμματισμού


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
γραμματισμός κριτικός γραμματισμός Νέο Πρόγραμμα Σπουδών κριτική επίγνωση στρατηγικές
Ελένη Τουρκοχωρίτη
Έλενα Γρίβα
Περίληψη
Ο κριτικός γραμματισμός αφορά στην ικανότητα του ατόμου να προσδιορίζει κριτικά το περιβάλλον του μέσω της γλώσσας, να επιτελεί διάφορες κοινωνικές πράξεις, να κατανοεί το κοινωνικό γίγνεσθαι, μεταδίδοντας ή αμφισβητώντας νοήματα ως ενεργός πολίτης. Η παρούσα εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει με ερμηνευτική ματιά το Πρόγραμμα Σπουδών της Γλώσσας του Νέου Σχολείου, έτσι ώστε να εντοπίσει τα στοιχεία του κριτικού γραμματισμού και τις μεθόδους που προτείνει για να οδηγηθεί ο μαθητής στην απόκτηση ατομικών δεξιοτήτων και μεταγνωστικών στρατηγικών με σκοπό την κριτική επίγνωση του κόσμου και την ενεργή συμμετοχή στην κοινωνία. Υιοθετήθηκε η μέθοδος της Θεωρητικής Δειγματοληψίας για την κριτική θεώρηση του Νέου Προγράμματος Σπουδών και τον εντοπισμό και ανάλυση στοιχείων που σχετίζονται με τον κριτικό γραμματισμό. Οι άξονες στους οποίους εστιάζεται η παρούσα εργασία αφορούν στους μαθησιακούς στόχους, το περιεχόμενο, τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και την αξιολόγηση που προτείνει το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών. Εξετάζονται ζητήματα που σχετίζονται μετις γνώσεις και στρατηγικές, τις οποίες θα αποκτήσουν οι μαθητές και θα τους εφοδιάσουν με τις δεξιότητες να συμμετέχουν ενεργά και αποτελεσματικά σε επικοινωνιακές και κοινωνικές πρακτικές.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα