Σχεδιασμός επιμορφωτικής δράσης σχολικού συμβούλου με αξιοποίηση δια ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (blended learning: συνδυαστικής μάθησης). Ένα παράδειγμα


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
συνδυαστική μάθηση εξ αποστάσεως εκπαίδευση επιμόρφωση σχεδιασμός Ιστορία πηγές
Ιωάννα Βορβή
Φωτεινή Παπαγάλου
Περίληψη
Η εργασία αναφέρεται στη συνδυαστική μάθηση (blended learning) και την αξιοποίησή της σε επιμορφωτικά προγράμματα και δραστηριότητες και εστιάζεται σε ένα παράδειγμα επιχειρησιακού σχεδιασμού επιμορφωτικής δράσης για εκπαιδευτικούς από το σχολικό σύμβουλο, καθώς μία από τις κύριες λειτουργίες του έργου του σχολικού συμβούλου είναι η ανάληψη πρωτοβουλιών επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του κλάδου του στην περιοχή ευθύνης του. Πρόκειται για σχεδιασμό επιμόρφωσης με χαρακτηριστικά πρωτότυπα και καινοτόμα, ο οποίος συνδυάζει εκπαίδευση δια ζώσης και εξ αποστάσεως, με στόχο την εμβάθυνση στην έρευνα και επεξεργασία των πηγών στο μάθημα της Ιστορίας και συνάδει με τις αρχές του Νέου Σχολείου που ενθαρρύνει και δημιουργεί την καινοτομία, ενισχύει και προωθεί την ψηφιακή επικοινωνία. Η χρήση της συνδυαστικής μεθόδου μάθησης στην οργάνωση και πραγματοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων βαίνει συνεχώς αυξανόμενη, καθώς, μεταξύ άλλων, συμβάλλει στην ενεργοποίηση και αλληλεπίδραση και παρέχει τη δυνατότητα διαφορετικών περιβαλλόντων μάθησης με συνακόλουθα σημαντικά μαθησιακά και παιδαγωγικά αποτελέσματα. Παρατίθενται τα στάδια της δράσης, στην οποία συμπεριλαμβάνονται, εκτός από την παροχή θεωρητικών γνώσεων, βιωματικές, συνεργατικές επιμορφωτικές δραστηριότητες, δραστηριότητες επικοινωνίας επιμορφωτή – επιμορφωνόμενων και δραστηριότητες δημοσιότητας στο εξωτερικό περιβάλλον του σχολείου, ορισμένες από τις οποίες υλοποιούνται μέσα από διαδικτυακά κανάλια με την αξιοποίηση εργαλείων του παγκόσμιου ιστού (Web 2.0) και δεν απαιτούν άμεση διαπροσωπική επαφή.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β