Εξ αποστάσεως διδασκαλία θεμάτων αστρονομίας στην προσχολική εκπαίδευση: η περίπτωση του ΗΛΕΜΑ


Δημοσιευμένα: Νοε 1, 2015
Λέξεις-κλειδιά:
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Σύστημα Διαχείρισης Μάθησης Αστρονομία Προσχολική Εκπαίδευση Νηπιαγωγοί
Μιχαήλ Καλογιαννάκης
Μαρία Αμπαρτζάκη
Περίληψη
Στις μέρες μας, είναι όλο και μεγαλύτερη η απαίτηση για διά βίου μάθηση και η εισαγωγή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (εξΑΕ) είναι αποφασιστική. Ένας σημαντικός αριθμός συστημάτων εξΑΕ εστιάζει στην απλή παρουσίαση του περιεχομένου, παρέχοντας ελάχιστες ευκαιρίες για αλληλεπίδραση και ενεργητική μάθηση. Οι ποικίλες εφαρμογές της εξΑΕ, η ελευθερία επιλογών στα μέσα μεταφοράς της πληροφορίας και επικοινωνίας τής προσδίδουν το χαρακτήρα της πολυμορφικότητας. Στην παρούσα μελέτη παρουσιάζεται ο αρχικός σχεδιασμός και η χρήση του συστήματος διαχείρισης μάθησης Moodle για τη διδασκαλία θεμάτων αστρονομίας σε νηπιαγωγούς. Η αναγκαιότητα για αυτή τη θεματική πηγάζει από το ενδιαφέρον των παιδιών για το μακρόκοσμο και τη αδυναμία των νηπιαγωγών να σχεδιάσουν κατάλληλες δραστηριότητες λόγω των περιορισμένων γνώσεών τους για τα διάφορα θέματα αστρονομίας. Η επίδραση των φυσικών επιστημών στη ζωή μας είναι σημαντική αφού διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό τις αντιλήψεις μας για τον κόσμο που μας περιβάλλει και την αλληλεπίδρασή μας με το φυσικό περιβάλλον. Το εκπαιδευτικό υλικό βασίζεται σ’ ένα σύνολο σημειωτικών εργαλείων όπως κείμενο, εικόνα, ήχος, βίντεο και προσομοιώσεις. Στην εργασία αυτή παρουσιάζουμε την εφαρμογή μιας μεθοδολογίας εξ αποστάσεως διδασκαλίας θεμάτων αστρονομίας με βάση την ανάπτυξη μιας σχετικής εννοιολογικής προσέγγισης χρησιμοποιώντας προηγμένες δυνατότητας των υπηρεσιών του Web 2.0.
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β