Η χρήση και η χρησιμότητα των διαδικτυακών μαθησιακών κοινοτήτων για τη μαθησιακή διεργασία


Δημοσιευμένα: Jun 9, 2016
Ελένη Μελίδου
Μαρία Αυγερινού
Περίληψη
Η νέα τάση που επικρατεί τελευταία στο χώρο της διαδικτυακής μάθησης (online learning) βασιζόμενη σε θεωρίες όπως ο «κοινωνικός εποικοδομισμός», είναι η συμμετοχή των μαθητευόμενων σε διαδικτυακές μαθησιακές κοινότητες. Τα άτομα που συμμετέχουν στις κοινότητες αυτές, έχουν ως σκοπό τους ν’ αποκτήσουν ή να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους πάνω σε κάποιο αντικείμενο, μέσω της αλληλεπίδρασης και συνεργασίας τους με άλλους συμμετέχοντες. Τα ερωτήματα που προκύπτουν λοιπόν είναι δύο: Πρώτον, σε ποιους τομείς και με τι τρόπο χρησιμοποιούνται οι διαδικτυακές μαθησιακές κοινότητες στη μάθηση και δεύτερον, κατά πόσο είναι χρήσιμες για τη μαθησιακή διεργασία, δηλαδή κατά πόσο οδηγούν σ’ ένα καλό μαθησιακό αποτέλεσμα. Σκοπός της παρούσας μελέτης, είναι ν’ απαντήσει σ’ αυτά τα ερωτήματα σχετικά με τη χρήση και χρησιμότητα των διαδικτυακών μαθησιακών κοινοτήτων για τη μάθηση. Προς εκπλήρωση του σκοπού αυτού χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος τηςβιβλιογραφικής επισκόπησης διάφορων βιβλίων, διαδικτυακών βάσεων δεδομένων, πρακτικών συνεδρίων, αλλά κυρίως, άρθρων ξενόγλωσσων επιστημονικών περιοδικών σχετικών με το αντικείμενο. Η έρευνα ανέδειξε ότι οι διαδικτυακές μαθησιακές κοινότητες χρησιμοποιούνται σε διάφορους τομείς τόσο εντός, όσο κι εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος, κατ’ ένα τυπικό, κατά συνθήκη τυπικό ή άτυπο τρόπο. Μπορούν ν’ αποβούν πολύ χρήσιμες για τη μαθησιακή διεργασία, όμως θα πρέπει να χειριζόμαστε την όλη διαδικασία προσεκτικά, καθώς υπάρχουν παράγοντες που και προάγουν, αλλά και κάποιοι που δυσχεραίνουν την αποτελεσματικότητα της μάθησης
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα