Η σπουδάστρια στο ΕΑΠ. Εμπόδια στη φοίτηση και η αντιμετώπισή τους


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
εξ αποστάσεως εκπαίδευση έμφυλες διαφορές εμπόδια στη φοίτηση
Παρασκευή Βασάλα
Ειρήνη Κονταρίδου
Περίληψη
Η ευελιξία και η μορφωτική αυτονομία των εκπαιδευομένων καθιστά την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (ΑεξΑΕ) ιδιαίτερα φιλική στις ενήλικες γυναίκες, με τους ποικίλους και συχνά συγκρουόμενους ρόλους εντός των στερεοτυπικά και πατριαρχικά διαμορφωμένων κοινωνικών δομών. Παρόλα αυτά, η μεθοδολογία και φιλοσοφία της ΑεξΑΕ δεν μπορεί να καταργήσει και δεν πρέπει να αγνοεί τις έμφυλες διαφορές που αντανακλώνται και στην εκπαίδευση. Αντικείμενο της έρευνας ήταν να διερευνήσει τα εμπόδια στη φοίτηση και την αντιμετώπισή τους από τις μεταπτυχιακές φοιτήτριες του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) που είχαν κάνει προπτυχιακές σπουδές στο ίδρυμα. Η έρευνα διεξήχθη το πρώτο τρίμηνο του 2012 με ημι-δομημένη συνέντευξη και το δείγμα αποτέλεσαν 17 φοιτήτριες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα βασικά εμπόδια προέκυψαν από την κοινωνική ταυτότητα των γυναικών, τις προσδοκίες των άλλων, αλλά και των ίδιων, τα μαθησιακά χαρακτηριστικά τους και το πλαίσιο λειτουργίας του ΕΑΠ. Ωστόσο, η υποστήριξη που άντλησαν οι γυναίκες, το ψυχικό τους σθένος και τα μέτρα που υιοθέτησαν, προκειμένου να συνδυάσουν τις εκπαιδευτικές τους υποχρεώσεις με την απαιτητική καθημερινότητα, συνέβαλαν στην αντιμετώπιση των εμποδίων.Συμπερασματικά, η «φωνή» των γυναικών ανέδειξε τη δυναμική του φύλου, αλλά και την ανάγκη ευαισθητοποίησης του ΕΑΠ για την ενίσχυση των φοιτητριών του και της κοινωνικής του προσφοράς
Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα