Η διαδικτυακή ζωντανή μετάδοση ως υποστηρικτικό εργαλείο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η περίπτωση της 51ης Διεθνούς Συνόδου για Νέους Μετέχοντες της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας


Δημοσιευμένα: Jun 9, 2016
Λέξεις-κλειδιά:
Ζωντανή μετάδοση εξ αποστάσεως εκπαίδευση επικοινωνία αλληλεπίδραση
Σοφία Βάθη
Ειρήνη Γεωργιάδη
Περίληψη

Η παρούσα εισήγηση εξετάζει τη δυνατότητα αξιοποίησης της διαδικτυακής ζωντανής μετάδοσης ως υποστηρικτικού και επικοινωνιακού εργαλείου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με βασική παράμετρο την εφαρμογή της ζωντανής μετάδοσης σε εκπαιδευτικά γεγονότα όπως διαλέξεις σε πανεπιστήμια, συνέδρια, συνόδους, σεμινάρια κ.λ.π., αρχικά μελετήθηκαν τα βιβλιογραφικά χαρακτηριστικά και οι προδιαγραφές που πρέπει να πληρούνται για μια επιτυχημένη εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία. Στη συνέχεια, διερευνήθηκαν τρόποι βελτίωσης, με σκοπό την αύξηση της επικοινωνίας, της ενεργούς συμμετοχής και της αλληλεπίδρασης. Παρουσιάστηκε ως μελέτη περίπτωσης η μετάδοση μιας εκπαιδευτικής συνόδου,συγκεκριμένα της 51ης Διεθνούς Συνόδου για Νέους Μετέχοντες της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας και διενεργήθηκε ποιοτική έρευνα με συνεντεύξεις από άτομα που είτε διοργάνωσαν τη ζωντανή μετάδοση της συνόδου είτε συμμετείχαν σε αυτήν διαδικτυακά. Ειδικότερα διερευνήθηκαν οι ανάγκες που μπορεί να καλύψει η υπηρεσία ζωντανής μετάδοσης, τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματά της, το κατά πόσον υποστηρίζει την επικοινωνία, την αλληλεπίδραση και την ενεργή συμμετοχή των μετεχόντων από απόσταση και τέλος διατυπώθηκαν προτάσεις για τη βελτίωση της διαδικασίας. Από την έρευνα προέκυψε ότι η ζωντανή μετάδοση ενός εκπαιδευτικού γεγονότος, με την προϋπόθεση ότι θα σχεδιαστεί προσεκτικά και θα ενσωματώσει κατάλληλα αλληλεπιδραστικά μέσα, μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά στην ΑεξΑΕ, προς όφελος όσων συμμετέχουν διαδικτυακά.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα