Παιγνιώδης Σωκρατική Ανατροφοδότηση Γραπτών Εργασιών στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για Βαθιά Ουσιαστική Μάθηση


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Στυλιανός Μυστακίδης
Περίληψη

Η βαθιά και ουσιαστική μάθηση είναι πρωταρχικό ζητούμενο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς αποτελεί ισχυρός δείκτης υψηλής ποιότητας. Οι γραπτές εργασίες αποτελούν μια κομβική διεργασία μάθησης στο μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εφαρμόζει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η ανατροφοδότηση των γραπτών εργασιών αξιολογεί την πρόοδο των φοιτητών/τριών, υποστηρίζει, ενδυναμώνει και καθοδηγεί. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια Σωκρατική, ευρετική μέθοδος ομαδικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού πάνω στις γραπτές εργασίες. Κομβικά σημεία των εργασιών παρουσιάζονται ως ερωτήματα που λειτουργούν ως εναύσματα συζήτησης και διαλόγου. Η Σωκρατική μέθοδος εφαρμόστηκε κατά τις ΟΣΣ κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2020-21 και 2021-22. Τριάντα δύο (n=32) φοιτήτριες/ες της θεματικής ενότητας ΕΚΠ65 αξιολόγησαν την εν λόγω μέθοδο σύμφωνα με ένα επαληθευμένο ερωτηματολόγιο με 26 ερωτήματα κλειστού τύπου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχουσες/ντες στην έρευνα εκτίμησαν αυτή τη νέα μαθησιακή δραστηριότητα και ότι θα επιθυμούσαν την εφαρμογή της και σε άλλες ενότητες.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα