Παιγνιώδης Σωκρατική Ανατροφοδότηση Γραπτών Εργασιών στην Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για Βαθιά Ουσιαστική Μάθηση
Περίληψη
Η βαθιά και ουσιαστική μάθηση είναι πρωταρχικό ζητούμενο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, καθώς αποτελεί ισχυρός δείκτης υψηλής ποιότητας. Οι γραπτές εργασίες αποτελούν μια κομβική διεργασία μάθησης στο μοντέλο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εφαρμόζει στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Η ανατροφοδότηση των γραπτών εργασιών αξιολογεί την πρόοδο των φοιτητών/τριών, υποστηρίζει, ενδυναμώνει και καθοδηγεί. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια Σωκρατική, ευρετική μέθοδος ομαδικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού πάνω στις γραπτές εργασίες. Κομβικά σημεία των εργασιών παρουσιάζονται ως ερωτήματα που λειτουργούν ως εναύσματα συζήτησης και διαλόγου. Η Σωκρατική μέθοδος εφαρμόστηκε κατά τις ΟΣΣ κατά τα ακαδημαϊκά έτη 2020-21 και 2021-22. Τριάντα δύο (n=32) φοιτήτριες/ες της θεματικής ενότητας ΕΚΠ65 αξιολόγησαν την εν λόγω μέθοδο σύμφωνα με ένα επαληθευμένο ερωτηματολόγιο με 26 ερωτήματα κλειστού τύπου. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχουσες/ντες στην έρευνα εκτίμησαν αυτή τη νέα μαθησιακή δραστηριότητα και ότι θα επιθυμούσαν την εφαρμογή της και σε άλλες ενότητες.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).