Χτυποκάρδια στις οθόνες: Οι διαδικτυακές εξετάσεις αξιολόγησης των ενηλίκων εκπαιδευομένων από απόσταση και οι αντιδράσεις τους


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
ΕΛΕΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ
Περίληψη

Κάθε ενήλικος/η έχει πληθώρα εμπειριών από διάφορες διαδικασίες αξιολόγησης της επίδοσης του και των μαθησιακών αποτελεσμάτων κατά τις εκπαιδευτικές του/της διαδρομές. Στα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου η διαμορφωτική αξιολόγηση βασίζεται σε γραπτές εργασίες που υποβάλλονται ηλεκτρονικά για ανατροφοδότηση από τον εκπαιδευτή/τρια και σε τελικές γραπτές εξετάσεις, οι οποίες διενεργούνται διαδικτυακά από το 2020. Στην εισήγηση παρουσιάζεται μέρος των ευρημάτων μιας έρευνας που αποτυπώνει ενδεικτικές αντιδράσεις ενηλίκων εκπαιδευομένων κατά τη διαδικτυακή αξιολόγηση και την εποπτεία τους. Η συλλογή του εμπειρικού υλικού πραγματοποιήθηκε με ερωτηματολόγια και οι απαντήσεις ομαδοποιήθηκαν με την τεχνική της ιεραρχικής ανάλυσης κατά συστάδες. Από την ανάλυση προέκυψαν τρεις ομάδες αντιδράσεων των εκπαιδευομένων πριν και κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής γραπτής εξέτασης: α) Ψυχο-νευρικές  αντιδράσεις, με ποικίλες εκδηλώσεις, που δηλώνονται ως νευρικότητα, αίσθηση πανικού, αδυναμία κ.α. β) Σωματικές αντιδράσεις εκδήλωσης αγωνίας και άγχους για τη διαδικασία και το αποτέλεσμα της αξιολόγησης, όπως σφίξιμο στο στομάχι, δυσκολία στην αναπνοή, τρέμουλο στα χέρια κ.α. και γ) Φοβίες τεχνικού χαρακτήρα, προερχόμενες από ανασφάλειες για τον χειρισμό υπολογιστή και τη λειτουργία του διαδικτύου στη διάρκεια των εξετάσεων.  Αυτά τα αποτελέσματα μας επιτρέπουν να κατανοήσουμε την σχέση των ενηλίκων με την αξιολόγησή τους.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα