Εκμάθηση Εκτέλεσης Ρυθμικών Σχημάτων σε Παραδοσιακά Κρουστά Όργανα μέσω Εφαρμογής Εκπαιδευτικού Υλικού εξΑΕ σε Ανεστραμμένη Τάξη
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθεί κατά πόσο ένα πολυμορφικό εκπαιδευτικό υλικό το οποίο σχεδιάστηκε κατά την περίοδο της πανδημίας COVID-19, για να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για εξ αποστάσεως διαδικτυακή διδασκαλία πρακτικών μαθημάτων Μουσικής, μπορεί να αξιοποιηθεί και στις τρέχουσες κανονικές συνθήκες εκπαίδευσης, σε μία Ανεστραμμένη Τάξη, ενισχύοντας τις πρακτικές δεξιότητες, καθώς και τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων στη μαθησιακή διαδικασία. Συγκεκριμένα, η παρούσα έρευνα αναζητά απαντήσεις σχετικά με το εάν ένα εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό υλικό, σχεδιασμένο βάση της τυπολογίας West & Lionarakis και με στόχο να εφαρμοστεί στην εκπαιδευτική διαδικασία μαθημάτων εκμάθησης κρουστών οργάνων, μπορεί να αξιοποιηθεί κατάλληλα στο στάδιο της ασύγχρονης αλλά και της σύγχρονης διδασκαλίας του μοντέλου της Ανεστραμμένης Tάξης, ικανοποιώντας τον κύριο μαθησιακό στόχο: την καλλιέργεια χειραπτικών δεξιοτήτων. Για να δοθούν απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, σχεδιάστηκε αρχικά, το κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό, ενώ στη συνέχεια αξιολογήθηκε τόσο από ειδικούς στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όσο και από ειδικούς στο γνωστικό αντικείμενο της Μουσικής. Το επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό υλικό ενσωματώθηκε σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο, με βάση το παιδαγωγικό μοντέλο της Ανεστραμμένης Τάξης προκειμένου να αξιολογηθεί τελικά από μαθητές του Μουσικού Γυμνασίου Τρικάλων. Από την παρούσα εμπειρική έρευνα προέκυψαν ενδείξεις ότι η πολυμορφικότητα ενός ποιοτικού εκπαιδευτικού υλικού, διαμορφωμένου σύμφωνα με τις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο και για την εκμάθηση μουσικών οργάνων, όταν χρησιμοποιείται σε μία Ανεστραμμένη Τάξη, αναδεικνύοντας τόσο το στάδιο της ασύγχρονης όσο και το στάδιο της σύγχρονης διδασκαλίας, της συγκεκριμένης μεθόδου. Επιπλέον, η μελέτη ανέδειξε ότι ένα τέτοιο εκπαιδευτικό υλικό, αφενός συνεισφέρει στην εξατομικευμένη μάθηση, αφετέρου συντελεί σε μεγαλύτερο βαθμό, στην ικανοποίηση εκείνων των μαθησιακών αποτελεσμάτων που σχετίζονται με την απόκτηση δεξιοτήτων χειρισμού των κρουστών οργάνων, από ότι εκείνων των μαθησιακών αποτελεσμάτων που αφορούν την κατανόηση του γνωστικού αντικειμένου. Παράλληλα, παρατηρήθηκε ότι μέσω των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων οι μαθητές κινητοποιήθηκαν και ενεπλάκησαν σε μεγαλύτερο βαθμό στη σύγχρονη από ότι στην ασύγχρονη μαθησιακή διαδικασία, ενώ εξέφρασαν θετικές απόψεις αναφορικά με το εκπαιδευτικό υλικό αλλά και το μοντέλο διδασκαλίας που εφαρμόστηκε.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα
Αυτή η εργασία είναι αδειοδοτημένη υπό το CC Αναφορά Δημιουργού – Μη Εμπορική Χρήση – Παρόμοια Διανομή 4.0.
Οι συγγραφείς των άρθρων που δημοσιεύονται στα πρακτικά του συνεδρίου για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση διατηρούν τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επί των άρθρων τους. Άρθρα που δημοσιεύονται στα πρακτικά διατίθενται με άδεια Creative Commons 4.0 και σύμφωνα με την άδεια μπορούν να χρησιμοποιούνται ελεύθερα, με αναφορά στο/στη συγγραφέα και στην πρώτη δημοσίευση για μη κερδοσκοπικούς σκοπούς και με δικαίωμα τροποποίησης μόνον με παρόμοια διανομή (αν αναμείξετε, τροποποιήσετε, ή δημιουργήσετε πάνω στο υλικό, πρέπει να διανείμετε τις δικές σας συνεισφορές υπό την ίδια άδεια όπως και το πρωτότυπο).