Η Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στην Δία Βίου Μάθηση


Εξώφυλλο πρακτικών συνεδρίου
Δημοσιευμένα: Μαρ 19, 2024
Αικατερίνη Αισώπου
Περίληψη

Η παγκοσμιοποίηση, η εμπορευματοποίηση, ο ανταγωνισμός (Jarvis, 2003) καθώς και η ένταξη των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία δημιουργούν μια καινούρια πραγματικότητα, όπου αυξάνονται οι ανάγκες για την απόκτηση νέων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων οδηγώντας τους εκπαιδευτικούς φορείς στην επιλογή νέων μορφών μάθησης. Στην εποχή του διαδικτύου και των σύγχρονων τεχνολογικών μέσων, ο κυριότερος παραγωγικός συντελεστής της οικονομίας είναι η γνώση (Tapscott, 1998). Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί ένα σύγχρονο και παράλληλα διαφορετικό σύστημα εκπαίδευσης που βασίζεται άλλοτε στη συχνή αλληλεπίδραση εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου και άλλοτε στη μελέτη συγκεκριμένου εκπαιδευτικού υλικού που δεν απαιτεί την ύπαρξη εκπαιδευτή για να το διδάξει (Holmberg, 2002). Οι θεωρητικοί υποστηρίζουν ότι στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτείται η μελέτη από αυτόνομους ή ανεξάρτητους μαθητές. Ο Moore (1983) τόνισε ότι η μάθηση είναι μια αναπτυξιακοί διαδικασία και οι μαθητές χρειάζεται να μάθουν να είναι πιο αυτόνομοι. Παρόλα αυτά η απώλεια κινήτρου των μαθητών λόγω της έλλειψης της διαπροσωπικής επαφής με τους εκπαιδευτικούς και τους συνομηλίκους, η απογοήτευση που μπορεί να αισθανθούν οι μαθητές για τη μάθηση και την κατάρτιση καθώς και η έλλειψη υποστήριξης από τους εκπαιδευτικούς κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αποτελούν κάποια από τα προβλήματα για μια επιτυχή εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Άρθρα