Ψηφιακές Κοινότητες Μάθησης: Σύγχρονο μαθησιακό περιβάλλον για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
Περίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί εάν ένα διαδικτυακό περιβάλλον ομαδοσυνεργατικής μάθησης, με τη δομή των Ψηφιακών Κοινοτήτων Μάθησης (Ψ.Κ.Μ.), επηρεάζει τις γνώσεις των μαθητών αναφορικά με το φυσικό περιβάλλον. Στην έρευνα συμμετείχαν 27 μαθητές της Α΄ Γυμνασίου και των δύο φύλων, οι οποίοι μέσα από τις Ψ.Κ.Μ. ολοκλήρωσαν ένα σχέδιο εργασίας (project) στο πλαίσιο ενός προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Π.Ε.). Οι μαθητές αξιοποίησαν το Διαδίκτυο: α) ως πηγή πληροφοριών και β) ως μέσο επικοινωνίας. Για την διερεύνηση της επίδρασης των Ψ.Κ.Μ. στις γνώσεις των μαθητών αναφορικά με το φυσικό περιβάλλον χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο CHEAKS (Children’s Environmental Attitude and Knowledge Scale) (Leeming et al.,1995: 22-31), το οποίο έχει σταθμιστεί και προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα (Malandrakis & Chatzakis, in press). Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι με τη μέθοδο της ομαδοσυνεργατικής μάθησης που αναπτύχθηκε στις ΨΚΜ οι μαθητές βελτίωσαν το επίπεδο γνώσεων που είχαν για το φυσικό περιβάλλον.
Λεπτομέρειες άρθρου
- Ενότητα
- Άρθρα