Δυνατότητες αξιοποίησης της υβριδικής διδασκαλίας σε Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Κωνσταντίνος ΛΙΩΤΣΙΟΣ
Ιωάννης ΣΙΔΕΡΗΣ
Σταύρος ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ
Περίληψη

H παρούσα έρευνα αναφέρεται στο σχεδιασμό και στην εφαρμογή υβριδικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων σε Ναυτική Ακαδημία (Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας). Το ερευνητικό ερώτημα αφορά τον προσδιορισμό των παραγόντων που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την εφαρμογή μοντέλου υβριδικής εκπαίδευσης (δοκιμασμένου με επιτυχία σε προπτυχιακούς φοιτητές Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ) ικανού να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις των ΑΕΝ σε τεχνολογικό εξοπλισμό, και τις ιδιαιτερότητες των σπουδαστών με τεχνολογική- ναυτική κατεύθυνση σπουδών. Προηγήθηκε ερωτηματολόγιο καταγραφής του ποιοτικού και ποσοτικού επιπέδου γνώσης των σπουδαστών σε σχέση με την δυνατότητα πρόσβασης στο Διαδίκτυο, την εξοικείωση με τις ΤΠΕ και τη χρήση τους. Οργανώθηκαν και προσφέρθηκαν μαθήματα που συνδύαζαν ασύγχρονες εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο Διαδίκτυο και παραδοσιακές μαθησιακές δραστηριότητες στην αίθουσα με τη χρήση περιβάλλοντος (server, προγράμματος και προσωπικού υποστήριξης) από απόσταση εκπαίδευσης του ΑΠΘ. Εφαρμόζοντας ποιοτική μεθοδολογία αξιολόγησης, καταγράφηκαν η γενικότερη πορεία της σχεδίασης και οι απόψεις των φοιτητών και των διδασκόντων για την αποδοτικότητα της εφαρμοζόμενης υβριδικής εκπαιδευτικής σχεδίασης. Από τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύεται ένα μοντέλο που περιγράφει τη διαδικασία αντιμετώπισης των ελλείψεων σε προσωπικό και υλικοτεχνική υποδομή της ΑΕΝ Μακεδονίας στην προσπάθεια εφαρμογής υβριδικής διδασκαλίας μαθημάτων.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β