Αξιοποίηση του Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης VLE-Moodle στη διδασκαλία μαθημάτων πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Μια μελέτη περίπτωσης με χρήση συνεργατικών σεναρίων


Δημοσιευμένα: Ιουν 9, 2016
Νίκος ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ
Θεοδούλη ΤΕΡΖΙΔΟΥ
Μαρία ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Περίληψη

Η εργασία αυτή παρουσιάζει τη μελέτη εφαρμογής ενός απλού συνεργατικού σεναρίου (script) υλοποιημένο σε μια τροποποιημένη έκδοση του δημοφιλούς Συστήματος Διαχείρισης Μάθησης (ΣΔΜ) Moodle, με όνομα VLE-Moodle. Στην μελέτη περίπτωσης συμμετείχαν 22 μαθητές ΕΠΑ.Λ. οι οποίοι ακολουθώντας τις οδηγίες ενός συνεργατικού σεναρίου μάθησης, συνεργάστηκαν και χρησιμοποίησαν τα διαθέσιμα εργαλεία του VLE-Moodle, δημιουργώντας έναν ιστότοπο (website) για το σχολείο τους. Το σενάριο οργάνωσε σε φάσεις τη δραστηριότητα, καθορίζοντας για κάθε φάση τη σύσταση των ομάδων, το ρόλο και τις αρμοδιότητες που θα έχει κάθε μέλος τους, τον τρόπο συνεργασίας μεταξύ τους και το χρόνο που είναι απαραίτητος για να ολοκληρωθεί η κάθε φάση. Στο κείμενο που ακολουθεί, περιγράφεται το συνεργατικό σενάριο και η υλοποίηση του στο προτεινόμενο ΣΔΜ VLE-Moodle. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα σημαντικότερα αποτελέσματα της αξιολόγησης που διενεργήθηκε, από τα οποία προκύπτει η ένδειξη ότι τα συνεργατικά σενάρια μπορούν να αποτελέσουν μια ευέλικτη και αποδοτική μορφή μάθησης για τη διδασκαλία αλλά και για την εξ αποστάσεως υποστήριξη, μαθημάτων πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ενώ καταγράφηκε και ότι το προτεινόμενο ΣΔΜ VLE-Moodle μπορεί να θεωρηθεί ως ένα σημαντικό εργαλείο για την υποστήριξη συνεργατικών δραστηριοτήτων υποστηριζόμενες από υπολογιστή, με σημαντικά ωστόσο σημεία μελλοντικής βελτίωσης.

Λεπτομέρειες άρθρου
  • Ενότητα
  • Τμήμα Β